Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?
Internet jest dziś kluczowym miejscem robienia zakupów. Bez wychodzenia z domu możemy nabyć dosłownie wszystko i to z dowolnego miejsca na ziemi, z wygodną dostawą pod same drzwi. Wykorzystanie potencjału wirtualnej przestrzeni jest także jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży stacjonarnej. Głównie opiera się to na tzw. sprzedaży łącznej lub z wykorzystaniem odpowiednich kanałów do przeprowadzenia akcji promocyjnych. Co ciekawe, w dobie Internetu sama sprzedaż stacjonarna nie tylko nie zniknęła, ale także ma się świetnie. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka:
- konsument nie musi czekać na przesyłkę (duże sieci handlowe oferują nawet zakupy online z możliwością odbioru na miejscu),
- może dotknąć i zobaczyć produkt (bez bazowania wyłącznie na tzw. zdjęciach promo),
- ma możliwość bezpośredniego kontaktu, zadawania pytań i rozwiania wątpliwości.
Zastanawiasz się, jak wykorzystać techniki sprzedaży w sklepie stacjonarnym, by zwiększyć sprzedaż? Istnieją uniwersalne sposoby, które sprawdzą się niezależnie od branży. Oprócz nich warto także mieć na uwadze popularne akcje promocyjne…
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Wszystko zaczyna się od… drobiazgów
To fakt, jest wiele sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż, nie każde jednak sprawdzą się w danym przypadku. W dużej mierze to branża dyktuje, co warto stosować, a czego raczej unikać. Niemniej jednak istnieją pewne uniwersalne rozwiązania, które będą odpowiedzią na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym niezależnie od jego rodzaju.
Merchandising
Właściwa ekspozycja towaru, to tylko z pozoru banalne zadanie. Nie chodzi jednak o ładne prezentowanie się rzeczy, ale o takie ich umiejscowienie, które przełoży się na wzrost sprzedaży. W praktyce sprawdza się ustawienie na wysokości wzroku klientów towarów, które chcemy wypromować, szybciej sprzedać (mają np. krótszy termin) lub po prostu najwięcej na nich zyskać.
Fejsowanie
Puste półki nie są najlepszą reklamą sklepu. Regularne sprawdzanie i przesuwanie towarów do przodu nie tylko rozwiąże ten problem, ale również pomoże w podjęciu decyzji zakupowej.
Estetyka lokalu
Ładnie wyglądające, czyste i schludne wnętrze z uporządkowanym towarem to tak naprawdę pierwszy krok i jeden z prostszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nawet najlepsze produkty nie obronią się, gdy wokół będzie brudno…
Miła i kompetentna obsługa
Klienci bardzo cenią sobie kontakt z pracownikami, o ile ten nie jest nachalny. Osoba, która wysłucha a w razie potrzeby udzieli kompetentnej pomocy, jest najlepszą wizytówką sklepu.
Dbanie nie tylko o nowych, ale także o stałych klientów
Pozyskiwanie nowych klientów jest ważne, ale dla zachowania równowagi należy pamiętać także o obecnych. Inwestycja w ich lojalność może opłacić się bardziej, niż ciągłe zabieganie o nowych konsumentów, którzy mogą okazać się tylko przygodnymi odbiorcami.
Wykorzystanie sensoryki
W dużych sieciach handlowych standardem jest umilanie klientom zakupów odpowiednią muzyką, która może wpływać na ich decyzje zakupowe. Często pojawiają się także komunikaty o obecnych promocjach.
Rozładowanie kolejek
Długie kolejki do kasy to zmora wielu sklepów stacjonarnych. Kiedy taka sytuacja notorycznie się powtarza, nawet najlepszy ceny mogą nie pomóc - nikt nie lubi czekać, a czas jest dziś na wagę złota. Warto zadbać o rozładunek kolejek, co z pewnością odbije się pozytywnie na wynikach sprzedaży.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Techniki sprzedaży, które warto mieć na uwadze
W przypadku sprzedaży internetowej jest większa swoboda, jeśli chodzi o wykorzystanie działań promocyjnych. Zwiększenie sprzedaży stacjonarnej rządzi się nieco innymi prawami, gdyż tu mamy do czynienia z fizycznym produktem, a często także ograniczeniami wynikającymi z samej specyfiki sklepu.
Cross-selling
To technika, która bazuje na rozmieszczaniu produktów - powiedzmy z jednego zbioru - w bliskim sąsiedztwie. Przykład? Klient chce kupić dwa zeszyty, szukając ich na półce, w pobliżu dostrzega także długopisy i właśnie przypomniał sobie, że nie ma już czym rozwiązywać krzyżówek, bo jego długopis wypisał się. Sięga więc także po kilka na zapas.
Up-selling
Z tą techniką mamy do czynienia, gdy sprzedawca, widząc zainteresowanie klienta danym produktem, proponuje mu inny, z tej samej grupy, ale lepszy jakościowo i przy okazji droższy.
Potencjał przestrzeni sprzedażowej przy kasie
Bezpośrednio przy kasie lub w jej bliskim sąsiedztwie zwykle umieszczane są różnego rodzaju rzeczy w zależności od specyfiki sklepu, które walczą o atencję konsumentów. Czekając w kolejce do kasy, nie jeden klient skusi się, by po coś sięgnąć, czego być może wcześniej nie dostrzegł.
Pora na programy konsumenckie
Odpowiednio wdrożone akcje promocyjne są nie do przecenienia. Jeśli więc zastanawiasz się jeszcze, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym - skorzystaj z programów konsumenckich. W przestrzeni tradycyjnej świetnie sprawdza się sprzedaż premiowa (‘’kup dwa i zapłać mniej’’, ‘’cztery w cenie dwóch’’, ‘’trzeci produkt 100% taniej itd.). Dobrym pomysłem będą także ciekawe konkursy konsumenckie czy loterie, w których potencjalnie każdy ma szansę wygrać.
Przeczytaj również: