agencja
marketingu
zintegrowanego

Blog

Modele i strategie biznesowe – różnice między B2B i B2C

Co właściwie kryje się pod pojęciami Business to Business (B2B) i Business to Consumer (B2C)? Istnieje wiele mniej lub bardziej precyzyjnych definicji tych terminów. Najprościej rzecz ujmując są to relacje występujące pomiędzy firmami, w przypadku modelu B2B lub pomiędzy firmami a klientami, w przypadku modelu B2C.


Kiedy konkurs przestaje być konkursem, czyli o różnicach między loterią a konkursem

Loterie i konkursy są najczęściej wykorzystywanymi środkami promocji produktów, firm, usług i eventów. Wiele firm przygotowuje dla konsumentów loterie, konkursy, promocje i inne akcje marketingowe, które mają wesprzeć wprowadzane na rynek nowe produkty i oferty lub zwiększyć sprzedaż produktów już na rynku znanych. Dużą zaletą obu form promocji jest to, że zarówno przy loterii jak i konkursie uczestnik w jakimś stopniu wchodzi w interakcję z organizatorem. Tego typu akcje można wykorzystać do pozyskania nowych klientów, budowania lojalności marki wśród konsumentów oraz zwiększenia sprzedaży danego produktu.


Programy lojalnościowe

Obecnie do jednych z najważniejszych elementów kampanii marketingowej należą: tworzenie relacji z klientem, budowanie lojalności oraz motywowanie konsumentów. Dlatego narzędziem często wykorzystywanym podczas akcji marketingowych jest program lojalnościowy. Po pierwsze zwraca on uwagę klientów na produkt/markę, po drugie zwiększa ich przywiązanie do danej firmy.


Loteria promocyjna i loteria audioteksowa

Organizacja loterii promocyjnych i audiotekstowych jest jednym z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych podczas akcji marketingowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży danych produktów i usług – głównie w branży FMCG, ale nie tylko. Loterie sprawdzają się w szczególności podczas kampanii promujących marki dopiero wchodzące na rynek. Mogą być przeprowadzane za pomocą smsów, stron internetowych, zdrapek, losów, aplikacji na urządzenia mobilne czy kiosków multimedialnych.


FAQ

Chcesz dowiedzieć się wiecej o regułach uczestnictwa w loteriach i konkursach? Zastanawiasz się czy loteria jest odpowiednią akcją promocyjną dla twojej marki? W tym wpisie odpowiadamy na pytania najczęściej zadawane przez uczestników i klientów.


Oferta

lat doświadczenia na rynku
zadowolonych, stałych klientów
realizacji
specjalistów do twojej dyspozycji

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93

faks (42) 636 90 97 wew. 17
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl