Jak konkursy zwiększają sprzedaż i budują lojalność klientów?
Zbudowanie trwałych relacji z klientami, opartych na tzw. customer experience, czyli satysfakcji i przyjemności płynącej z robienia zakupów, to coś, co buduje niezachwianą przewagę konkurencyjną. Jest wiele czynników, które wpływają na sumę uczuć, spostrzeżeń i ocen klienta. Niemniej jednak nic tak nie wpływa na lepszą interakcję między firmą a klientem, jak akcje promocyjne. Dużą popularnością cieszą się konkursy konsumenckie, które można zorganizować zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i w sposób tradycyjny.
Jak przeprowadzić konkurs? O czym należy pamiętać? Jakie nagrody mogą pomóc w budowaniu lojalności konsumentów? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Czym jest konkurs?
Nie od dziś wiadomo, że ludzie lubią ze sobą rywalizować, zwłaszcza wtedy, gdy mogą coś na tym zyskać. Można powiedzieć, że ta chęć rywalizacji jest osią, na której osadzone są konkursy konsumenckie. Organizując takie akcje promocyjne, można zwiększyć świadomość marki, wypromować produkt czy usługę, oraz zachęcić konsumentów do aktywności. Im większe zaangażowanie, tym większa więź między marką a konsumentami. To z kolei bezpośrednio przekłada się na długotrwałe przywiązanie, czyli lojalność klientów.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Dlaczego warto zabiegać o lojalność klientów?
Odpowiedź jest prosta: lojalność klientów i zwiększenie sprzedaży idą ze sobą w parze. Zadowoleni klienci nieformalnie zobowiązują się do dalszych zakupów, zwłaszcza wtedy, gdy są regularnie “nagradzani”. Dobrze przeprowadzony konkurs, pozwala w łatwy i szybki sposób pozyskać nowych klientów, a także zaangażować już tych istniejących. Organizacja konkursu konsumenckiego to w dalszej perspektywie korzyść zarówno dla firmy, jak i dla konsumentów.
Przeprowadzenie konkursu - o czym warto pamiętać?
Jeśli wciąż zastanawiasz się nad tym, jak konkursy zwiększają sprzedaż, na początku warto sobie zadać pytania:
- Czy w moim przypadku organizacja konkursu jest uzasadniona?
- Po co chcę zorganizować konkurs?
Odpowiedzi na te pytania są kluczowe, gdyż pozwalają stwierdzić, czy konkursy konsumenckie to faktycznie będzie doby wybór dla nas, czy może lepiej sprawdzi się inna forma promocji…
Znając już cel konkursu, możemy przystąpić do kolejnej kwestii, a mianowicie ustalenia, kto może być jego uczestnikiem. Pora na wybór rodzaju konkursu oraz formy zadania. Następnie warto przygotować budżet na nagrody. Regulamin to kolejna ważna rzecz - powinien on precyzyjnie określać czas trwania konkursu, na jakich warunkach zostanie przeprowadzony, co można wygrać. Nie zapominajmy przy tym o takich kwestiach jak np. procedura reklamacyjna.
Organizacja konkursu konsumenckiego to zazwyczaj także konieczność odprowadzenia podatku, który to ciąży na organizatorze. Jego wysokość w przypadku osób fizycznych to 10% wartości nagrody.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Nagrody, które przyciągają klientów
Wybór metody gratyfikacji powinien być dopasowany do potrzeb odbiorców oraz stopnia trudności zadania konkursowego, tylko w ten sposób można zbudować z nimi długofalową relację. Czym wyróżnia się dobra nagroda? To, co można wygrać w konkursie, powinno być w jakiś sposób przydatne i wartościowe dla klienta. Co więcej, klient powinien mieć poczucie, że wygrywając, został wyróżniony. Ważną kwestią jest także wygodny odbiór nagrody.
Podsumowanie
Konkursy konsumenckie to szansa na realne zwiększenie sprzedaży. Aby cieszyć się sukcesem, kluczowych jest pięć aspektów:
- jasne zasady,
- dobra organizacja,
- rzetelna obsługa prawna,
- atrakcyjne nagrody,
- szeroka promocja.
Bierzemy na siebie wszystkie formalności, obsługę i wsparcie. Team Agencja Smolar jest do Twojej dyspozycji.
Przeczytaj również: