Lojalność klienta – jak ją zbudować?
Lojalność klientów może przybrać różną formę i różne powinny być też strategie w zależności od tego, czy mamy do czynienia z klientem detalicznym, czy z partnerem biznesowym… Lojalny klient to klient skłonny wybaczyć drobne potknięcia, żywo zainteresowany ofertą marki, znacznie bardziej opłacalny niż nowy, nieznający jeszcze marki.
Budowanie lojalności klienta to dziś niezbędny element strategiczny każdej marki. Jak zatem zrobić to dobrze?
Co to lojalność?
Podobnie jak w języku potocznym tak i w marketingu lojalność to przywiązanie. Lojalność klienta to niejako długoterminowa lokata, która przynosi wymierne korzyści: klient, który regularnie robi zakupy, poleca markę innym - generuje lepsze przychody. Utrzymanie go nie kosztuje tak dużo, jak pozyskanie nowego klienta. Poza tym znając gusta i upodobania dodanych klientów, łatwiej jest stworzyć skrojoną na miarę ofertę oraz kampanię, która odniesie sukces.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Pięć filarów lokalizacji klienta
Budowanie lojalności klienta jest niezbędne, zwłaszcza że konkurencja nie śpi. Oto pięć elementów, o których musisz pamiętać, by wszystko poszło zgodnie z planem.
Personalizacja ofert
Każdy klient lubi czuć się wyjątkowy i doceniony. Współczesne firmy marketingowe dysponują zaawansowanymi algorytmami oraz danymi, na podstawie których są w stanie wygenerować najlepsze oferty, dostosowane do potrzeb klientów.
Personalizacja może oczywiście przyjąć różne formy od prostych e-maili marketingowych, po bardziej złożone dynamicznie zmieniające się treści na stronie internetowej marki. Klient, który odwiedza witrynę, będzie szukał interesujących go produktu, jeśli od razu zobaczy to, co mu odpowiada, prawdopodobnie z chęcią dokona zakupu i kolejny raz odwiedzi stronę.
Jeśli chodzi o powiadomienia e-mail, to mogą zawierać takie treści jak np. przypomnienie o produktach, które czekają w koszyku czy specjalną ofertę zakupową.
Program lojalnościowy
Jego wdrożenie to jeden z lepszych sposobów na zbudowanie lojalności klientów. Zbieranie punktów za zakupy, które można wymienić na nagrody, atrakcyjne rabaty, darmowe produkty czy dedykowane oferty specjalne doskonale motywują klientów do robienia regularnych zakupów i powracania.
Obsługa klienta
To bardzo ważny aspekt, jeśli chodzi o lojalność klientów. Podczas procesu zakupowego mogą pojawić się różne problemy, pytania i wątpliwości. Szybka i profesjonalna reakcja buduje zaufanie i zwiększa zaufanie klientów. Warto inwestować w nowoczesne narzędzie i sprawną komunikację z klientem poprzez różne kanały (czat, e-mail, media społecznościowe).
Siła mediów społecznościowych
Regularne publikowanie postów na FB, Instagramie czy firmowym blogu buduje zaangażowaną społeczność, a także przyciąga nowych klientów. Łatwość komunikacja, stała dostępność to znak rozpoznawczy firmy, która dba o swoich klientów.
Media społecznościowe to także świetne miejsce do zorganizowania konkursów, loterii i innych akcji promocyjnych, które zwiększają interakcje z marką.
Jakość nie ilość
Ważnym elementem budowania lojalności klientów jest oferowanie towarów i usług, których jakość nie pozostawia żadnych wątpliwości. Staranne pakowanie, produkty bez wad, szybkie zrealizowanie zlecenia to najlepszy sposób na długotrwałe relacje z klientem.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Lojalność dobrze wypracowana ze Smolar.pl
Przemyślana i dobrze wdrożona strategia to spójny i skuteczny sposób na budowanie lojalności klienta. Kluczowe elementy takie jak m.in.: odpowiednio dobrane programy, dobra obsługa klienta, prężnie działające media społecznościowe marki, czy spersonalizowana oferta są odpowiedzią na to, jak budować lojalność klienta.
Zadowolony i oddany klient to z kolei wiele korzyści dla marki: regularne zakupu, większa sprzedaż, lepszy wizerunek marki. Lojalny klient chętniej poleci nasze produkty czy usługi innym. Osiągnięcie długofalowego sukcesu w biznesie nie jest możliwe, jeżeli lojalność klientów nie będzie mocna.
Jeżeli jesteś zainteresowany tworzeniem odpowiedniej strategii i budowaniem lojalności klientów - skontaktuj się z naszą Agencją Smolar. Zajmiemy się kompleksową obsługą, wdrożeniem programu lojalnościowego, newslettera, prowadzeniem mediów społecznościowych. W naszej ofercie znajdziesz także badanie satysfakcji i lojalności klientów z pełnym raportem. Zapraszamy do kontaktu!
Przeczytaj również inne wpisy:
Jak motywować pracowników do pracy?