Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak zorganizować konkurs dla pracowników i o czym pamiętać?

Jak zorganizować konkurs dla pracowników i o czym pamiętać?

Projektowanie i wdrażanie wartościowych konkursów to nie lada wyzwanie! To w końcu ciągłe balansowanie między własnym zyskiem a satysfakcją pracowników. Nie od dziś wiadomo, że to sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest zależne od zaangażowania zatrudnionych w firmie osób. Coraz więcej pracodawców widzi potencjał efektywnego motywowania do pracy podwładnych. Sprawdza się to zarówno w przypadku długoletnich pracowników, jak i dopiero zatrudnionych. Poza motywatorami finansowymi dobrze sprawdzają się konkursy, w których nagrody pracownicze mogą przybrać niecodzienną formę. Jak w praktyce wygląda zorganizowanie konkursu? O czym nie można zapominać?

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

O co tyle szumu? - praca a konkurs

Konkurs zorganizowany w pracy jest jedną z form motywowania, czyli zwiększenia ich zapału do wykonywania codziennych obowiązków, przywiązania do miejsca i wspólnego pracowania na sukces firmy. Dziś nie wystarczy już inwestować w kursy i szkolenia. Pracownik chce czuć się dobrze w miejscu pracy i nie być tylko kolejnym trybikiem w maszynie… Nagrody dla pracowników w ramach organizowanych konkursów to świetny przykład na to, jak połączyć pracę z budowaniem przyjaznej atmosfery.

Czym jest konkurs? Z definicji to taka forma aktywności, w którą wpisana jest rywalizacja uczestników (uwaga - dobrze przeprowadzony konkurs nie sprawi, że pracownicy zaczną ze sobą niezdrowo konkurować, ale przetrze szlaki dla pozytywnych zachowań w miejscu pracy). Poprzez uczestnictwo w konkursie pracownik osiąga wyznaczone cele lub wykonuje konkretne zadania, aby wygrać nagrody. Kluczowy jest w tym wypadku dobry pomysł na konkursy. Zasady jego przeprowadzenia, kryteria wyłaniania zwycięzców, rodzaj nagród czy sposób ich wręczenia muszą być jasno określone w regulaminie.

Odpowiednia forma konkursu

Konkursy dla pracowników mogą przyjmować najróżniejsze formy. Najczęściej jest to konkurs motywacyjny, gdzie samo wykonywanie zadań służbowych zaczyna przybierać bardziej atrakcyjną formę. Nagrody dla pracowników to mogą być np. tytuły “najlepszych pracowników”.

Inne rodzaje konkursów to m.in.:

  • konkurs indywidualny,
  • konkurs grupowy,
  • konkurs kreatywny,
  • konkurs zawodowy,
  • konkurs integracyjny,
  • konkurs sprzedażowy.

Bez względu na formę, konkurs musi być dostosowany do celów i charakteru firmy.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Cele konkursu

Aby dobrze zaplanować konkurs i zwiększyć jego skuteczność, trzeba jasno określić jego cele: co chcemy osiągnąć? W ten sposób będzie on miał wpływ nie tylko na pracowników, ale przyniesie także korzyści firmie jako całość.

Zasady i kryteria konkursu

Uczciwy konkurs daje wszystkim równe szanse na wygraną, tym samym angażując wszystkich pracowników do wzięcia w nim udziału. Jasne kryteria i zasady, to klucz do jego powodzenia.

Wybór nagród

Konkurs w firmie to dobry sposób na docenienie pracowników oraz nagrodzenie ich za wysiłek, zaangażowanie i osiągnięcia. Nagrody pracownicze nie mogą być jednak przypadkowe. Ich atrakcyjność i dopasowanie do potrzeb zespołu ma znaczenie.

Odpowiednia promocja

Informacja o konkursie musi być widoczna i utrzymywać zainteresowanie pracowników przez cały okres jego trwania. W tym celu dobrze sprawdzą się wewnętrzne kanały informacyjne: e-maile, plakaty, spotkania zespołowe.

Ogłoszenie wyników

Połączone z wręczeniem nagród w bardziej uroczystej formie to okazja, by zintegrować zespół, docenić starania uczestników i pozostawić miłe wspomnienia.

Każdy konkurs jest inny - pomysły na konkursy pracownicze

Dopracowany i odpowiednio przeprowadzony konkurs przynosi realne korzyści zarówno firmie, jak i pracownikom, pokazując, że zaangażowanie ma sens a jednocześnie dawać nową motywację do pracy. Ciekawy pomysł na konkursy może być więc bardzo opłacalny. Przykładowo, konkurs zwiększający sprzedaż nagradza pracowników, którzy sprzedadzą najwięcej towarów czy usług. Z kolei konkurs kreatywny, w którym np. 12 zdjęć trafi do firmowego kalendarza, może być także świetną okazją na pozyskanie nowych partnerów biznesowych. Inną opcją jest konkurs pracowniczy, w którym wygraną jest staż czy etat w firmie.

Przeczytaj również inne wpisy:

Co powinien zawierać regulamin loterii?

Gdzie zgłosić nielegalną loterię?

Loteria paragonowa - czym sie charakteryzuje?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie