Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Regulamin loterii — co powinien zawierać?

Jak zwiekszyc sprzeda z w firmie

Regulamin loterii promocyjnej jest niezwykle istotną kwestią. Dziś, gdy wiele działań przenosi się do Internetu, a platformy społecznościowe zapewniają nie tylko sprawną komunikację, ale także świetną promocję marki, trzeba pamiętać także o wewnętrznym regulaminie każdej z nich. Prawo jest jedno, a jego złamanie może wiązać się z poważnymi konsekwencjami. Jak uniknąć potencjalnych pułapek? Jakie praktyki stosować? Co powinien zawierać dobry regulamin loterii? Niezależnie od tego, czy masz już doświadczenie w przeprowadzaniu tego typu akcji promocyjnych, czy jest to dla Ciebie zupełnie nowy temat, w tym artykule postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i odpowiedzieć na najważniejsze kwestie związane z regulaminem loterii.

Kiedy mamy do czynienia z loterią promocyjną?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, o loterii możemy mówić wówczas, gdy istotnym elementem akcji promocyjnej jest losowość. Innymi słowy, wynik gry zależy od przypadku, szczęśliwego trafu czy po prostu szczęścia, a zdobycie potencjalnej nagrody nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności ze strony uczestnika.

Dowodem udziału w grze może być w zasadzie wszystko. Z kolei, aby przeprowadzić loterię, konieczne jest zezwolenie, które może wydać Dyrektor Izby Administracji Państwowej, wniesienie opłaty, a także przeszkolenie osób, które miałyby nadzorować jej przebieg lub podjęcie współpracy z podmiotem zewnętrznym, który podjąłby się tego zadania. To, co różni loterię od konkursu, to także absolutna konieczność sporządzenia regulaminu.

Regulamin loterii to przepustka do jej organizacji, która z kolei jest bardziej skomplikowana, a niedopełnienie jakichkolwiek formalności niesie za sobą duże straty finansowe...

Loteria — regulamin w praktyce

Aby organizacja loterii była możliwa, potrzebny jest odpowiedni regulamin. W praktyce powinien on zawierać:

  • dokładną nazwę urządzanej loterii,
  • nazwę podmiotu urządzającego loterię,
  • wskazanie organu, który wydał zezwolenie na jej przeprowadzenie,
  • wskazanie obszaru, na którym będzie przeprowadzana loteria,
  • określenie czasu trwania akcji,
  • informacje o dokładnym terminie losowania nagród, ogłoszenia wyników oraz sposobie odbioru wygranych,
  • określenie wartości puli nagród,
  • wyznaczenie terminu rozpatrywania reklamacji,
  • podanie okresu, w którym możliwe jest nabywanie dowodów niezbędnych do udziału w loterii.

Podsumowanie

Organizacja loterii wymaga wiele pracy, a jej koniecznym elementem jest odpowiedni regulamin. To właśnie w nim zawarte są wszelkie najważniejsze kwestie, dzięki czemu nie ma obawy, że akcja promocyjna obróci się przeciwko organizatorowi. Pamiętajcie, regulamin loterii to dobra i solidna podstawa!

Zobacz również inne wpisy:

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie?

Dobry program lojalnościowy dla klientów

Loteria SMS - jak ją zorganizować?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie