Aktualności
Smolar w Raporcie "Agencje Marketingu Zintegrowanego 2018"
Redakcja „Media & Marketing Polska” opublikowała raport specjalny „Agencje Marketingu Zintegrowanego 2018”. To kolejna edycja badania, w którym agencja Smolar zanotowała świetny wynik.
„Media & Marketing Polska” to najstarszy ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Nagrody przyznawane są przez redakcję miesięcznika na podstawie działań biznesowych firm oraz na podstawie badań wykonywanych przez Kantar Millward Brown dotyczących oceny satysfakcji klientów agencji.
Autorzy raportu w ocenie agencji Smolar napisali m.in.: „Agencja znana przede wszystkim z dużych projektów promocyjnych i loteryjnych może zaliczyć ubiegły rok do udanych. Wyróżnikiem Smolara jest niewątpliwie stała współpraca z takimi potentatami jak Carlsberg, Coca-Cola czy Unilever.”
Jedne z najwyżej ocenianych aspektów współpracy z agencją Smolar, to według naszych Klientów „agencja rozumie potrzeby klienta” oraz „agencja stosuje nowe technologie w realizacji projektów”. Wysoko ocenione zostało również „zadowolenie z obsługi klienta”.
We wstępie do Raportu, redaktor naczelny M&MP, Tomasz Wygnański, zwrócił uwagę, że obecnie trwa boom na usługi wsparcia sprzedaży, promocji, loterii i programów lojalnościowych:
„Wydawałoby się, że dość proste promocje, loterie, działania onpack to narzędzia kojarzące się z latami 90., ale przeżywają one swoją drugą młodość, oczywiście w bardziej wyrafinowanym, często zdigitalizowanym wydaniu. Normą na rynku stały się tak zwane działania tailor made, czyli wykonywane tylko w danej sieci handlowej. Każda duża marka FMCG jest właściwie zobligowana do przygotowania osobnych aktywacji dla poszczególnych kluczowych detalistów jak Biedronka, Carrefour, Tesco czy Żabka.
(…)
Druga przyczyna to stagnacja w niektórych sektorach FMCG, jak np. napoje gazowane. Wsparcie tych produktów loterią, promocją jest dzisiaj niezbędne. Wydaje się, że wiele kategorii z portfolio kluczowych marketerów, jak np. margaryna, kawa instant czy batony, będzie wymagało dodatkowego wsparcia.
Z kolei programy lojalnościowe to efekt rosnącej siły i kompetencji marketingowych detalistów. Właśnie na tych dwóch trendach – promocjach i programach lojalnościowych rosną dziś agencje [takie jak] Smolar (…) są przykładami świetnych firm, które oparły swoje działanie w dużej mierze na specjalizacji. Chociaż organizacja konkursu czy loterii w pierwszej chwili może wydawać się prosta, to w przypadku dużych marketerów są one dziś powierzane wyłącznie specjalistom. Wyzwania prawne, logistyczne i bezpieczeństwo akcji powodują, że tylko niewiele firm na rynku jest w stanie to zrobić dobrze.
Podobnie sprawa wygląda z programami lojalnościowymi – to duże wieloletnie projekty, które można powierzyć wyłącznie doświadczonemu i sprawdzonemu partnerowi.
Pełną ocenę agencji Smolar można zobaczyć w pliku pdf poniżej. Raporty z poprzednich lat dostępne są tutaj.
Raport Agencje Marketingu Zintegrowanego 2018