Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak prawidłowo rozliczyć program lojalnościowy?

jak-rozliczyc-program-lojalnosciowy

Odpowiednio wdrożony program lojalnościowy to szereg korzyści dla firmy: wzmocnienie jej pozytywnego wizerunku, wartościowsze i trwalsze relacje z klientem, a także zwiększenie zasięgów i zainteresowania nowych klientów. Bardzo ważnym elementem jest rozliczenie programu lojalnościowego. Jak to zrobić, by nie popaść w niełaski Urzędu Skarbowego? Podpowiadamy!

Program jaki jest, każdy widzi?

Dobrze działający program lojalnościowy to przedsięwzięcie wieloetapowe. To nie tylko ukłon w stronę pracowników czy klientów detalicznych, ale również docenienie dostawców czy partnerów biznesowych. Dobre, długotrwałe relacje to coś, co buduje każdy biznes…

Aby program lojalnościowy mógł przynieść wymierne korzyści, bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie jego mechaniki, dobór nagród, czy właściwe rozpisanie regulaminu. Niemniej istotną częścią sprawiającą jednak wiele problemów jest ostateczne rozliczenie programu. Jeśli nie mamy w tej kwestii żadnego doświadczenia, dobrze jest skorzystać z pomocy z zewnątrz.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

Czy z każdej nagrody trzeba się rozliczyć?

Program lojalnościowy w swoich założeniach ma wpisane nagradzanie. Otrzymana nagroda może stanowić przychód podatkowy. Dzieje się tak wówczas, gdy jej wartość nagrody premiowej przekroczy 2000 zł. Wówczas musimy rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. Kwota podatku jest równa 1/10 wartości wygranej kwoty, czyli w praktyce podatek wyniesie 10%.

Nieco inaczej mogą być rozliczane kody promocyjne, rabaty na zakupy. Z kolei, gdy program lojalnościowy skierowany jest do klientów biznesowych - nagrody są traktowane jako korzyści podatkowe. Pracownicy korzystający z programów lojalnościowych zwykle spełniają warunki zwolnienia podatkowego. Niekiedy jednak nagrody mogą podlegać opodatkowaniu dochodu.

Gdy z kolei program lojalnościowy przybierze mechanikę konkursu, czyli akcji ze wpisaną rywalizacją - wówczas pobierany jest zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych.

Podsumowanie

Podsumowanie finansowe całego programu spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Odpowiedź na pytanie, jak rozliczyć program lojalnościowy zależy od jego mechaniki, do kogo jest właściwie skierowany, rodzaju nagród, a nawet lokalnych przepisów. W różnych krajach obowiązują różne przepisy podatkowe, jeśli więc myślisz o wdrożeniu programu lojalnościowego poza granicami kraju, musisz mieć to na uwadze. Warto już teraz pomyśleć o rozliczeniu programu lojalnościowego - Agencja Smolar oferuje nie tylko kompleksowe wsparcie, ale także rozliczenie i przeprowadzenie całego programu od A do Z.

Przeczytaj również inne wpisy:

Gdzie zgłosić nielegalną loterie?

Jak rozliczyć wygraną w loterii?

Jak skutecznie promować produkty?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie