Promowanie produktu - jak zrobić to skutecznie?
Współczesny rynek sprzedaży stawia przed firmami coraz to nowsze wyzwania. W dobie, gdy dla konsumentów liczy się przede wszystkim atrakcyjna cena, na nowo odżywa pytanie: jak uczynić promowanie produktu skutecznym? Wsparcie sprzedaży nie zawsze da się zaplanować z rocznym wyprzedzeniem, jak zwykle planuje się budżet… Coraz częściej potrzebne są szybkie działania, zwłaszcza gdy konkurencja nie śpi.
Dobrze przygotowany konkurs czy loteria to skuteczna promocja produktu.
Dlaczego warto promować produkt?
Bez podjęcia działań promocyjnych ciężko jest zainteresować swoją ofertą odbiorców, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Bywa, że towary zalegają miesiącami na półkach czy magazynach i później trzeba je szybko wyprzedawać za znacznie obniżona cenę, by odzyskać choć jakąś część tego, co się w nie zainwestowało. Odpowiednio dobrana strategia promocji skierowana na produkt, grupę docelową oraz kanał dystrybucji to realna szansa na przebicie konkurencji i osiągnięcie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Korzyści z promowania produktu:
- lepsza analiza danych - a co za tym idzie, poznanie preferencji grupy docelowej i możliwość wdrożenia lepiej dopasowanych akcji promocyjnych,
- możliwość dotarcia do większej grupy klientów - i to zarówno w kraju, jak i poza jego granicami - promocja w Internecie daje wręcz nieograniczone możliwości,
- budowanie pozytywnego wizerunku marki - dobrze wypromowany produkt to dobre skojarzenia i lepsza widoczność marki,
- zwiększenie sprzedaży - nic tak nie zachęca do podjęcia decyzji zakupowej, jak dobrze zaprezentowany produkt i łatwy dostęp.
A zatem, jak zareklamować produkt i zrobić to skutecznie?
Dobry opis nie jest zły
Klienci zanim zdecydują się na zakup, zwykle chcą poznać oferowany produkt. W przypadku handlu internetowego dobre zdjęcia to podstawa. Wciąż niedocenianym sposobem na to, jak reklamować produkt, pozostaje jego opis. Unikalna i interesująca treść to jeden ze skuteczniejszych sposobów prezentacji produktu.
Opinie i recenzje konsumentów
Coraz więcej firm kieruje do swoich klientów prośby o wystawienie opinii o danym produkcie. Konsumenci przy dokonywaniu decyzji zakupowej często kierują się opinią innych i mają do niej duże zaufanie. Pozytywna recenzja to nie tylko świetna promocja produktu, ale także zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaufania do niej.
Czas na konkursy i loterie!
Konkursy i loterie z nagrodami to coś, co klienci bardzo sobie cenią, podobnie jak sprzedaż premiową. Odpowiednio wdrożone mogą dać długofalowy efekt - zadowolony klient, to klient, który będzie powracał. Przeprowadzając konkurs czy loterię, nie tylko zainteresujesz odbiorców swoją ofertą, ale także zwiększysz świadomość marki. Oczywiście każda akcja promocyjna jest regulowana innymi przepisami i nieco inaczej wygląda, choć cel jest ten sam - dobre wypromowanie produktu. Jeżeli nie chcesz się zgubić w ich gąszczu, zapraszamy do kontaktu z Agencją Smolar.
Zobacz również inne wpisy:
Jak zwiększyć sprzedaż w firmie?