Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Marketing viralowy - co to jest i jak zwiększa sprzedaż?

Marketing Viralowy

Marketing wirusowy jest coraz chętniej stosowanym rozwiązaniem zarówno przez większe, jak i mniejsze firmy. Ten sposób reklamy ma wiele zalet, a jednocześnie pozostaje niskobudżetowy. Nie sposób nie dostrzec także korzyści dla wizerunku firmy, promocji produktów czy usług a w końcu lepszych wyników sprzedaży.

Marketing jak wirus

Jeśli zastanawiasz się, co to znaczy viralowy marketing dobrze trafiłeś! Nie bez przyczyny mówi się o nim marketing wirusowy (inaczej viral marketing lub marketing wiralowy). Potrzebuje bowiem swojego ‘’nosiciela’’ i najczęściej jest to materiał video czy grafika, by rozprzestrzenić się do jak największej liczby odbiorców. Tryb rozprzestrzeniania się jest szybki, a na jego tempo wpływa atrakcyjność pierwotnego materiału reklamowego. Ale uwaga - viral marketing może stać się także antyreklamą. Tak szybko bowiem, jak rozprzestrzenia się treść, tak też rozprzestrzeniają się komentarze. Jeśli viral nie odniesie zakładanego sukcesu, nie da się już cofnąć napływających negatywnych opinii. Dlatego, aby zminimalizować ryzyko negatywnej reklamy, warto zlecić marketing wirusowy profesjonalnej firmie, która sprawdzi, czy nasz pomysł spełnia wymagania odbiorców…

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

Rozpowszechnianie drogą pantoflową

Bez wątpienia przewagą viral marketingu jest brak dystrybucji materiału i tworzenia skomplikowanych akcji promocyjnych. W krótkim czasie i bez ponoszenia wielkich kosztów można sprawić, że interesującą nas treść trafi do szerszego grona odbiorców. To niemal doskonała forma reklamy. Ciekawa i budząca emocje treść drogą pantoflową dociera dalej najprostszą drogą pantoflową.

Korzyści wiralowego marketingu

Dobry marketing wirusowy to nie lada korzyści dla Twojej firmy. Dzięki odpowiednio dobranym, ciekawych i inspirującym treścią możesz wpłynąć na pozytywny odbiór marki. Potencjalni klienci cenią sobie nieszablonowe materiały. Jeżeli z kolei uda Ci się przyciągnąć ich uwagę i wzbudzić dyskusję, to poza samym rozprzestrzenianiem viralu, możesz liczyć na naiwne komentarzy.

Kolejną korzyścią jest samorozprzestrzenianie się treści reklamowych. Dzięki temu nie musisz ograniczać budżetu i wydawać sporych sum na reklamę. Efekt jest szybszy i skuteczniejszy niż tradycyjna forma promocji. W ten sposób możesz także dotrzeć do szerszego, globalnego grona odbiorców i skutecznie zwiększyć zasięg marki.

Viral marketing jest stosunkowo łatwo stworzyć, nawet jeśli na co dzień nie korzystamy z rozbudowanych programów graficznych. Odbiorcy cenią sobie naturalnie wyglądające treści, chociaż nie oznacza to, że nie zostały one odpowiednio przygotowane…

Nawet mały, niepozorny viral może pomóc w linkowaniu naszej witryny i skutecznym budowaniu link buildingu. Odbiorcy chętnie bowiem podzielą się interesującym viralem na swoich blogach, w serwisach internetowych itd.

Marketing wirusowy - przykłady

Dobry materiał to większa skuteczność rozprzestrzeniania się w sieci. To wcale nie musi być materiał video. Viral marketing może przybrać także formę np. zaproszenia na bezpłatny webinar, darmowego e-booka czy tapety na komórkę z dyskretnym logiem naszej firmy lub adresem witryny. Podczas darmowego webinaru można np. przedstawić specjalną ofertę swoich towarów czy usług dostępnych w niższej cenie i tylko przez krótki czas. Wielu klientów korzysta z takiej możliwości, co skutecznie podnosi sprzedaż produktów marki.

Możliwości jest wiele, a droga dotarcia ta sama - ‘’z rąk do rąk’’. Aby viral wzbudził zainteresowanie odbiorców, musi być jednak dobrze przemyślany i wykonany. Oferowanie darmowych treści wątpliwej jakości, na pewno nie przysporzy nam nowych klientów.

Przeczytaj również inne wpisy:

Jak poprawnie zorganizować loterię SMS?

Czym jest field marketing?

Jak zrobić losy na loterię?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie