Czym jest field marketing (marketing terenowy)?
Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach działania marketingowe skupiają się przede wszystkim na strefie internetowej i tą drogą docierają do potencjalnych klientów. W końcu wirtualna przestrzeń jest bardzo pojemna i pozwala na podejmowanie niedrogich akcji promocyjnych z szybkim i mierzalnym efektem. Poza cyfrowym marketingiem do łask wracają także działania tradycyjne, kampanie które pozwalają na bezpośredni kontakt z klientem. Niewątpliwie należy do nich field marketing. W dzisiejszym poście zastanowimy się nad tym, co to jest field marketing, jak działa oraz kiedy znajduje zastosowanie. Zapraszamy do lektury tekstu.
Marketing i sprzedaż w terenie
Są takie miejsca, które na co dzień przyciągają dużą ilość konsumentów, to m.in.: galerie i centra handlowe, różnego rodzaju pokazy, konferencje, eventy na świeżym powietrzu, a nawet lokale gastronomiczne czy siłownie. We wszystkich tych miejscach zastosowanie znajdzie field marketing. Jeśli myślimy o klientach indywidualnych i skierowanej do nich ofercie, wówczas marketerzy szukają takiego właśnie skupiska ludzi, które cechuje się dużym zagęszczeniem bądź jest przez nich chętnie odwiedzane i warto tam zorganizować event.
W przypadku klientów biznesowych field marketing może przybrać postać osobistych spotkań, targów i wydarzeń branżowych, jak i seminariów internetowych. Zawsze jednak chodzi o trzy rzeczy:
- promocje,
- prezentacje towarów czy usług,
- sprzedaż bezpośrednią.
Wszystko odbywa się na miejscu, w tej chwili. Efekty podjętych działań są widoczne natychmiast.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Cechy charakterystyczne kampanii field marketingu
Na field marketing składa się wiele różnych działań, które wzajemnie się uzupełniają. Nie trzeba stosować ich wszystkich, ważne, aby wybrać te, które przyniosą nam najwięcej korzyści. Do najpopularniejszych działań z zakresu field marketingu należą:
- prezentacje produktów lub usług - w zależności od tego, jaki jest profil sprzedażowy danej firmy, taka też będzie forma prezentacji. W przypadku produktów takich jak np. żywność, kosmetyki można rozdać ich darmowe próbki. Towary niekonsumpcyjne można zaprezentować i pokazać, jak ich używać w praktyce,
- bezpośrednia sprzedaż produktów - jak sama nazwa wskazuje, odnosi się do sprzedaży określonych produktów podczas interakcji z klientem. Prezentacja produktów przeciera w tym wypadku drogę do podjęcia decyzji zakupowej,
- zaskoczenie klienta - kreatywne i nietypowe rozwiązania, które mają na celu zaskoczyć, wywołać szok lub zdziwienie, potrafią na długo pozostać w świadomości konsumentów,
- konferencje, targi i eventy branżowe - organizacja tego typu wydarzeń to zazwyczaj świetna okazja do zaprezentowania swoich usług partnerom biznesowym.
Efektywność marketingu terenowego
To, na ile będą skuteczne działania reklamowe, zależy przede wszystkim od sposobu, w jaki zostaną przeprowadzone. Mówi się, że pierwsze wrażenie jest decydujące, i to właśnie w tym bezpośrednim kontakcie z klientem leży siła, jaką ma field marketing. Za jego skutecznością przemawia nie tylko możliwość natychmiastowej sprzedaży, ale także budowanie pozytywnego wizerunku marki w świadomości klientów, nawiązywanie prawidłowych relacji i więzi, o które trudno w cyfrowym świecie.
Zobacz rownież inne wpisy na naszej stronie:
czym jest program lojalnościowy?