Loteria SMS - jak ją prawidłowo zorganizować?
Konkursy i loterie promocyjne cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony konsumentów. To jedne z szybszych i tańszych form promocji sprzedaży. Powtarzalność tego typu akcji pozwala klientom wejść w świat marki i poświęcić jej więcej czasu. Atrakcyjne nagrody z kolei sprawiają, że osoby te chętnie powracają i czują większe przywiązanie do danej firmy jej produktów czy usług.
Bez względu na to, czy będzie to sprzedaż premiowa, loteria czy konkurs - podstawa to odpowiednie przygotowanie akcji oraz obsługa.
Loteria, konkurs SMS a może sprzedaż premiowa?
Kampania marketingowa może przybierać różną formę w zależności od budżetu, profilu działalności czy grupy docelowej, do której jest kierowana. Choć loteria czy konkurs wydają się być czymś podobnym, nie są tym samym. Podobnie jak sprzedaż premiowa.
Zanim zdecydujemy się na wdrożenie poszczególnej akcji promocyjnej, warto zastanowić się, czym jest? Sprzedaż towaru czy usług w każdym z wymienionych wcześniej działań marketingowych może stać się dla kupującego przysłowiowym biletem do wygrania atrakcyjnej nagrody. Z tym że:
- organizacja loterii wymaga specjalnego zezwolenia udzielonego przez dyrektora izby administracji skarbowej oraz zawiadomienia o tym fakcie naczelnika najbliższego urzędu celno-skarbowego. Poza tym o wygranej decyduje przypadek, łut szczęścia i los,
- przeprowadzenie konkursu w odróżnieniu od loterii nie wymaga żadnego zezwolenia, aby zdobyć nagrodę, należy wykonać zadanie konkursowe, które następnie oceni specjalnie powołana komisja i wybierze zwycięzcę,
- sprzedaż premiowa to z kolei akcja promocyjna, w której po spełnieniu określonych warunków, konsument otrzymuje gwarantowaną nagrodę.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Akcje promocyjne - nowa definicja sprzedaży
Współczesne działania marketingowe zdają się na nowo zdefiniować, czym jest sprzedaż bądź poszerzać to pojęcie. Z punktu widzenia ekonomii sprzedaż to po prostu wymiana towaru w zamian za pieniądze. Dookreśleniem będzie tu definicja sprzedaży, jako podejmowanie różnego rodzaju działań, które poszerzą lejek sprzedażowy i zwiększą szansę na podjęcie przez konsumenta decyzji zakupowej.
Akcje promocyjne są doskonałą odpowiedzią na to, jak generować większą sprzedaż. Co więcej, możliwość wygrania nagrody zmienia stosunek klienta do marki na bardziej pozytywny i przyjazny. Sam wizerunek marki jest także lepiej odbierany. Konsument, który zdecyduje się na zakup danego produktu czy usługi, w trakcie trwania akcji promocyjnej, z dużym prawdopodobieństwem, zrobi to ponownie. O lojalność klientów warto walczyć.
Na co zwrócić uwagę przy organizacji loterii SMS?
Własny system elektroniczny do przyjmowania zgłoszeń SMS to podstawowa rzeczy, o której trzeba pamiętać, organizując tego typu akcję promocyjną. Co jeszcze warto mieć na uwadze?
Cel akcji i zasady konkursu
Chcąc zorganizować loterię SMS, musimy wiedzieć, po co właściwie to robimy. Czy chcemy zwrócić uwagę na nowy produkt w ofercie i wyprowadzać go, przyciągnąć nowych klientów, budować lojalność obecnych a może zwiększyć rozpoznawalność marki? Powodów może być wiele. Warto zastanowić się, czy akcja promocyjna w formie loterii pozwoli nam osiągnąć zamierzony cel, czy może jednak lepsza okaże się sprzedaż premiowa bądź konkurs…
Wybór grupy docelowej
Kolejną kwestią, nad którą warto zastanowić się, jest wybór uczestników wydarzenia. To pod nią powinna być zorganizowana loteria SMS oraz nagrody. Inne sprawdzą się w przypadku klientów biznesowych, a inne, gdy mamy do czynienia z konsumentami indywidualnymi. Nie bez znaczenia jest także grupa wiekowa uczestników.
Jasne i zrozumiałe zasady, regulamin
To po stronie organizatora leży to, aby uczestnik loterii zrozumiał zasady jej przeprowadzania. Bardzo ważna jest tu także kwestia prawna, która nie powinna budzić wątpliwości.
Dobra komunikacja
Informacja o sposobie przeprowadzenia akcji promocyjnej, jej zasadach i nagrodach powinna być zawarta w materiałach POS. Prócz tego warto wykorzystać także strony internetowe i serwisy społecznościowe, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych uczestników. Innym rozwiązaniem, dzięki któremu konsument będzie mógł uzyskać szybką informację, jest uruchomienie infolinii. Dla przykładu w Agencji Promocyjno-Reklamowej Smolar infolinia jest czynna codziennie w godzinach 9-17.
Dobór odpowiednich mechanizmów loterii
Tu także liczą się jasne i przejrzyste zasady i dobre zaplanowanie całej akcji. W loterii SMS mamy do czynienia przede wszystkim z losowością. Nie oznacza to jednak, że we wszystkim trzeba się zdać na los. Po stronie organizatora leży bowiem ustalenie czasu trwania akcji i częstotliwości losowań.
Kontrola efektów
Aby akcja promocyjna przyniosła zamierzony efekt, co jakiś czas trzeba kontrolować jej przebieg. Być może materiały promocyjne nie dotarły do potencjalnych odbiorców, a osoby zaangażowane w organizację loterii nieskutecznie zachęcają do udziału w niej?
Agencja Smolar - organizacja i nadzór loterii SMS
Organizacja loterii wiąże się z wieloma formalnościami i może być skomplikowana, gdy działamy w pojedynkę. Nieszablonowe podejście, odpowiednie zaplecze techniczne i doświadczenie w przeprowadzaniu akcji promocyjnych to nasz znak rozpoznawczy. Z Agencją Smolar każda akcja marketingowa Ci się powiedzie! Zapraszamy do współpracy.
Zobacz również inne wpisy na naszej stronie: