Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Co to jest marketing rekomendacyjny?

Co to jest marketing rekomendacyjny

Wielu z nas przed dokonaniem zakupu chętnie czyta opinie i komentarze. Wierzymy im bardziej niż tradycyjnym reklamom. Zwykle też chcemy przekonać siebie, że dokonaliśmy dobrego wyboru, kupując daną rzecz czy usługę. Wiedzą o tym firmy, które coraz częściej stawiają na marketing rekomendacji.

Marketing rekomendacji - na czym polega?

Komentarze, opinie, recenzje, no dobrze, ale właściwie co to jest marketing rekomendacyjny? Mechanizm działania marketingu rekomendacyjnego jest dwojaki:

  • ma motywować konsumentów do wyrażania pozytywnych opinii, komentarzy oraz przyznawania wysokich not produktom czy usługom danej marki,

  • ma skłonić potencjalnych klientów do podjęcia decyzji zakupowej.

Wysokie opinie i dobre recenzje działają na wyobraźnię odbiorców i zwiększają prawdopodobieństwo, że wybiorą właśnie Twoją ofertę spośród wszystkich innych. Jest więc o co grać.

Marketing rekomendacji w praktyce

Wiesz już, czym jest marketing rekomendacyjny. Opinie i komentarze, które wyrażają konsumenci, nie biorą się jednak znikąd. Jak ich zachęcić do wyrażenia dobrego zdania o danym produkcie czy marce? Wielu sprzedawców dołącza do zakupu specjalną karteczkę z podziękowaniem i prośbą o opinie. W ramach podziękowań dodają np. zniżkę na następne zakupy czy mały upominek. Klient otrzymując drobny upominek, niejako czuje się zobowiązany do zostawienia śladu w postaci opinii.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Czy marketing rekomendacyjny jest tym samym, co buzz marketing?

Oba rodzaje działań bazują, co prawda na opiniach i ocenach danego produktu czy usługi, różnica tkwi jak zwykle w szczegółach. Otóż:

  • marketing rekomendacyjny - praca włożona w wystawienie opinii jest dobrowolnym wysiłkiem konsumenta, który wyraża swoje zdanie po skorzystaniu z danej oferty. To wychodzi w sposób zupełnie naturalny, klient nie jest zobowiązany do wystawienia oceny,

  • buzz marketing - czyli tzw. marketing szeptany zwykle ma wyglądać jak spontaniczna, naturalna opinia. Często jednak jest płatną formą reklamy.

Bywa, że osoby stosujące marketing szeptany zupełnie nie zdają sobie z tego sprawy. Np. opowiadając drugiej osobie o pobycie w hotelu i wymieniając jego atrakcje. W taki właśnie sposób ''roznosi'' się wiadomość.

Jakie korzyści daje marketing rekomendacji?

Marketing rekomendacji może przynieść wiele korzyści zarówno konsumentom, jak i firmie. Osoby zainteresowane zakupem danej rzeczy czy usługi, zanim skorzystają z oferty, mogą poznać wady i zalety, szczegóły niewymienione na stronie a podane przez klientów, którzy już używali danych rzeczy. Wszystko to sprawia, że potencjalny klient jest pewniejszy zakupu.

Zalety marketingu rekomendacyjnego dla marki to przede wszystkim:

  • budowa pozytywnego wizerunku,

  • uzyskanie niejako wiadomości zwrotnej odnośnie własnej oferty,

  • uzyskanie wiarygodnych i prawdziwych opinii,

  • lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania,

  • lepsza widoczność marki w sieci,

  • większe zainteresowanie odbiorców.

Marketing rekomendacji to także naturalna i stosunkowo tania forma reklamy. Komentarze i opinie pozostawione w sieci działają na korzyść marki cały czas. To o wiele bardziej opłacalne rozwiązanie, niż regularne inwestowanie w tradycyjne reklamy.

Na czym polega marketing rekomendacji - podsumowanie

Większość osób, zanim kupi dany przedmiot lub skorzysta z oferowanej usługi, chce zasięgnąć opinii innych. Szuka więc ocen i komentarzy oraz recenzji pozostawionych w sieci. Wysokie noty produktu to sygnał, że marka jest godna zaufania, a rzecz dobra. A jak konsumenci widzą Twoją markę? Szukasz sposobu na promocję własnej firmy, większe zainteresowanie odbiorców i lepszą sprzedaż? Skontaktuj się ze specjalistami Smolar i zacznij swoją przygodę z marketingiem rekomendacji!

Zobacz również inne wpisy:

Co to jest Guerilla Marketing?

Czym charakteryzuje się loteria paragonowa?

O czym pamiętać przy loterii samochodowej?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie