Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Loterie samochodowe - o czym należy pamiętać?

Loterie samochodowe

Atrakcyjne nagrody potrafią jak magnes przyciągnąć konsumentów i wpłynąć na ich decyzję o wzięciu udziału w akcji promocyjnej. W przypadku loterii wiąże się to z zakupem określonego towaru, czy usługi, bądź innego dowodu udziału w grze. O tym, kto wygra, decyduje los, w końcu to nie konkurs. Do wygrania samochód, elektronika czy inne wartościowe rzeczy, o takich loteriach mówi się dużo. W tym artykule skupimy się na najważniejszych kwestiach, gdy w grę wchodzi loteria samochodowa…

Czym wyróżnia się loteria samochodowa?

Najczęściej organizowanymi loteriami w Polsce są loterie promocyjne. Aby wziąć udział w grze standardowo, wystarczy kupić produkt objęty promocją i zgłosić ten fakt np. poprzez rejestrację paragonu na stronie internetowej. Loterie, w których są samochody do wygrania, zwykle przybierają formę:

  • loterii ‘’kodowych’’ - w których rejestruje się kod umieszczony np. wewnątrz opakowania danego produktu,
  • loterii ‘’instant-win’’ - w których informacja o wygranej jest natychmiastowa, np. otwórz opakowanie i sprawdź, czy wygrałeś (choć raczej rzadko do wygrania jest w nich auto),
  • loterii z losowaniem nagród - samochód jest zwykle do wygrania w tzw. losowaniu finałowym,
  • loterii paragonowej - w której rejestruje się paragony zakupowe.

Loterie samochodowe mogą także przyjąć formę loterii dla biznesu skierowanej do firm.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Legalność loterii

Aby zorganizować loterię, w której są samochody do wygrania, trzeba posiadać zezwolenie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej. Ważne jest także, aby jej przeprowadzenie odbyło się na opisanych w regulaminie zasadach. Wszelkie nieprawidłowości mogą niekorzystnie odbić się na organizatorze, a w przypadku nielegalnie organizowanej gry konsekwencje prawne dosięgną także uczestników.

W przypadku loterii promocyjnej organizator jest zobowiązany wykazać, że jego kapitał pochodzi z legalnych źródeł, nie zalega z zapłatą podatków, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Podatek od wygranego samochodu

Zgodnie z Art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych: Podatek zryczałtowany od dochodów: Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy: 2) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10 % wygranej lub nagrody.

Jeśli poszczęści nam się w loterii, musimy oddać 10% wartości nagrody. Kto zatem płaci podatek od wygranego samochodu? Płatnikiem podatku pozostaje organizator loterii i to on musi zadbać o wywiązanie się z wszelkich formalności i rozliczenie wygranej - najczęściej jednak organizator do Twojej wygranej doliczy również część przeznaczoną na pokrycie podatku.

Przeczytaj również:

Dobry program lojalnościowy dla klienta - co daje?

Jak zrobić losy na loterię?

Co powinien zawierać regulamin loteri?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie