Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Czym jest akcja promocyjna i jak ją zorganizować?

Akcja promocyjna co to jest

Nie tylko przyroda nie znosi próżni - tak, jak energia w naturze nie może powstać z niczego, tak na rynku sprzedażowym o byciu lub nie byciu decyduje akcja promocyjna. Nie zawsze wiąże się to z wielkimi nakładami finansowymi, a coraz częściej wręcz, można, korzystając z platform społecznościowych - zrobić to za darmo. Organizacja akcji promocyjnych może pomóc w rozreklamowaniu produktu, wprowadzeniu czegoś nowego na rynek albo podniesieniu dotychczasowej sprzedaży. Koniec końców, chcemy przyciągnąć klienta, by mu coś sprzedać…

Z tego artykułu dowiesz się, czym jest akcja promocyjna, jakie są jej popularne rodzaje, gdzie szukać pomysłów, dlaczego tak ważny jest regulamin akcji promocyjnej i czy warto inwestować w takie działania.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Akcja promocyjna - na czym polega?

Każdy z nas miał do czynienia z jakąś akcją promocyjną, nawet nie zdając sobie z tego sprawy - wiele z nich jest tak przeprowadzanych, że wydają się czymś oczywistym, naturalną częścią rynku sprzedażowego… Pod nazwą ‘’akcja promocyjna’’ kryje się szereg działań podejmowanych w celu promocji sprzedaży. Poza tym sama w sobie jest także siłą napędową, która angażuje klientów i ma większy lub mniejszy wpływ na ich decyzje zakupowe. Niejako efektem ubocznym jest tworzenie silnej więzi z konsumentem, przywiązanie do marki, większe zainteresowanie produktami. Najważniejsze jest jednak zadowolenie klienta, w czym także pomagają akcje promocyjne. Pomysły na to, jak je przeprowadzić powinny być jednak dozowane ostrożnie.

Zbyt dużo i zbyt częsta liczba tego typu działań może sprawić, że klient przestanie je zauważać, spowszechnieją lub, co gorsza - staną się drażniące i zniechęcą go do dalszego zainteresowania ofertą.

Akcje promocyjne - przykłady najpopularniejszych działań

Nie ma dnia, żebyśmy nie byli bombardowani jakimś rodzajem promocji. Dobór odpowiedniej techniki jest kluczowy, jeśli chcemy trafić do docelowego klienta. Jednak podstawowym pytaniem, które musimy sobie zadać, jest to, co właściwie chcemy osiągnąć i dlaczego właśnie to ta, a nie inna akcja promocyjna będzie odpowiednia. Zupełnie inne działania sprawdzą się w sezonie przedświątecznym, gdy wielu konsumentów nastawionych jest na to, aby coś kupić, a jednocześnie jest duża konkurencja, inne działania z kolei będą dobre, gdy chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt.

Oto najpopularniejsze rodzaje akcji promocyjnych.

Sprzedaż premiowa

Mamy z nią do czynienia wówczas, gdy podjęte działania są nakierowane na zwiększenie wartości naszych zakupów. W efekcie wychodzimy z większą liczbą rzeczy, niż zamierzaliśmy, niekoniecznie jednak płacąc proporcjonalnie więcej. Wiele sklepów korzysta z niej na co dzień, aby np. wyprzedać końcówkę serii czy towar, którego termin ważności nie jest długi. Hasło ‘’2 + 2 gratis na artykuły przemysłowe i tekstylia’’ to jedna z technik sprzedaży premiowej.

Loteria promocyjna

To akcja promocyjna, która cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów oraz organizatorów. Nie wymaga dużego przygotowania, a wzięcie udziału w loterii zwykle sprowadza się do kupienia usługi lub towaru, podczas gdy dowód zakupu (np. w postaci paragonu) weźmie udział w losowaniu nagród. O wygranej decyduje przypadek. Każdy ma więc równe szanse na wygraną, jednocześnie jednak jej prawdopodobieństwo jest małe, ponieważ niski próg wejścia sprawia, że rośnie liczba uczestników loterii.

Konkurs z nagrodami

W przypadku konkursu próg wejścia jest większy, aby zdobyć nagrodę, trzeba włożyć w to wysiłek i wykazać się wiedzą lub umiejętnościami. Konkurs konsumencki to doby sposób na angażowanie odbiorców i zwiększenie szansy na zapamiętanie marki.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Inspiracje są wszędzie

Dużą rolę w dzisiejszym świecie marketingu odgrywa Internet, a dokładniej social media. Często to właśnie tam przeprowadzane są akcje promocyjne. Przykłady? Konkurs fotograficzny lub tekstowy, drobne gratyfikacje za reakcje pod postem. Pamiętaj: im mniej skomplikowane reguły, tym lepszy efekt akcji.

Klucz do sukcesu akcji promocyjnej - dobry regulamin

Każda akcja promocyjna rządzi się swoimi prawami, ale także z prawem musi być zgodna. Aby podjęte przedsięwzięcie okazało się korzystne zarówno dla organizatora, jak i konsumenta, ważne jest stworzenie odpowiedniego regulaminu promocji.

Jakie elementy powinien zawierać dobry regulamin? Przede wszystkim takie rzeczy jak:

  • dokładną datę rozpoczęcia oraz zakończenia promocji,
  • jasne warunki uczestnictwa z kryteriami uwzględniającymi dany rodzaj akcji promocyjnej,
  • sposób wyboru zwycięzcy,
  • opis nagród,
  • prosty przekaz, zrozumiały dla każdego klienta.

Regulamin powinien być łatwy do wglądu i dostępny dla szerszego grona odbiorców. W tym celu można wykorzystać np. dedykowaną stronę internetową oraz linkować ją w komunikatach dotyczących danej akcji promocyjnej.

Rzetelny regulamin akcji promocyjnej to bardzo ważny element strategii marketingowej. Nawet najmniejszy błąd w regulaminie może negatywnie odbić się na wizerunku firmy i dostarczyć problemów natury prawnej. Decydując się np. na usługi Agencji Smolar, zyskujesz pewność, że zorganizowana akcja promocyjna pomoże dotrzeć Ci do potencjalnych klientów i będzie przeprowadzona zgodnie z prawem.

Przeczytaj również:

Czym jest field marketing?

Jak organizować konkursy zgodnie z prawem?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie