Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak organizować konkursy zgodnie z prawem?

Jak zorganizowac konkurs zgodnie z prawem

Wiele osób bierze udział w różnego rodzaju akcjach promocyjnych prowadzonych przez firmy. Konkursy z nagrodami to bowiem świetne narzędzie marketingowe, skuteczniejsze niż tradycyjne formy reklamy i dające natychmiastowy efekt. Choć ta forma promocji niesie za sobą wiele korzyści, warto wiedzieć, jak wygląda organizacja konkursów oraz co zrobić, by uniknąć wątpliwości prawych.

Organizator konkursu, czyli właściwie kto?

W ostatnim czasie szczególnym zainteresowaniem cieszą się konkursy online z nagrodami, choć ich przeprowadzenie wydaje się mniej absorbujące niż organizacja konkursów w formie tradycyjnej, to kluczową kwestią pozostaje pytanie: kto ma być podmiotem przeprowadzającym konkurs — klient, czy agencja, która przeprowadza konkursy internetowe w jego imieniu?

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem, bezpiecznym od strony prawnej, jest następujący model: agencja reklamowa przejmuje obowiązki formalno-prawne i pozostaje organizatorem, a zamawiający (zleceniodawca) ustala z agencją warunki przeprowadzenia konkursu za pomocą Umowy na organizację konkursu konsumenckiego.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Czy organizator jest także administratorem danych osobowych?

Bez względu na swoją formę, czy będą to konkursy w sklepach stacjonarnych, czy raczej konkursy internetowe — każde wymagają pozyskania pewnych danych potrzebnych, chociażby do przyznania i dostarczenia nagród. Aby uniknąć wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych uczestników, w regulaminie powinien znajdować się jasny zapis, kto jest administratorem danych osobowych oraz informacje dotyczące podmiotu przetwarzającego te dane.

W obecnym stanie prawnym jest to najkorzystniejsze rozwiązanie dla każdej ze stron. Agencja reklamowa przeprowadzając konkursy z nagrodami, wykorzystuje przecież te dane na potrzeby klienta i w jego imieniu.

Każdy uczestnik konkursu musi mieć wgląd do informacji, w jaki sposób są przetwarzane jego dane, które zawiera odpowiednia klauzula w regulaminie.

Wadliwa nagroda i co teraz?

Zamawiający to zazwyczaj także fundator nagrody w konkursie - klient może dostarczyć nagrodę agencji lub zapłacić jej wynagrodzenie za zakup nagród zgodnie z umową. Dostarczanie nagród jest też bezpośrednio powiązane z przetwarzaniem danych osobowych.

W razie jakichkolwiek kwestii spornych, wątpliwości, co do stanu nagrody, odpowiedzialność za jej ewentualną wymianę i odesłanie uczestnikowi nagrody wolnej od wady, ponosi organizator. Może on dochodzić ew. roszczeń zgodnie z zawartą umową pomiędzy agencją, a zleceniodawcą.

Jak wygląda kwestia podatku od nagrody?

Jeżeli w przypadku wygranej nie mają zastosowania wynikające z ustawy zwolnienia, wówczas nagrody w konkursie podlegają opodatkowaniu. Przepisy mówią jasno o podatku w wysokości 10% wartości wygranej. Obowiązek jego uiszczenia podatku od nagrody spoczywa na organizatorze konkursu. Chcesz zorganizować konkurs, ale obawiasz się formalności i kwestii prawnych? Pozwól, że zajmiemy się tym za Ciebie.

Przeczytaj również inne wpisy:

Jak motywować pracowników do pracy?

Co to jest promocja sprzedaży?

Czym jest program lojalnościowy?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie