Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak dobrać nagrody w loterii promocyjnej?

Odpowiednio dobrana nagroda to najważniejszy element decydujący o sukcesie loterii promocyjnej. To właśnie nagroda powoduje, że potencjalny uczestnik decyduje się ostatecznie na udział w loterii. Na jaką nagrodę zdecydować się na etapie planowania loterii? Okazuje się, że najskuteczniejsze są najprostsze pomysły - doświadczenie naszej agencji pokazuje, że najlepszą nagroda są poprostu pieniądze (lub ich substytut w postaci np.: bonów, kart przedpłaconych itp).. Gotówka jest ważna praktycznie dla każdego, pozwala zaspokoić zarówno podstawowe potrzeby jaki i spełnić marzenia. Pieniądze dla wielu osób stanowią również wyznacznik pozycji społecznej. Z tych względów nagroda w postaci gotówki posiada największy potencjał, jeśli chodzi o możliwość przyciągnięcia dużej ilości uczestników i tym samym realizację celów stawianych przed loterią.

Kolejny argument przemawiający za nagrodami finansowymi jest czysto techniczny. W przypadku pieniędzy laureat może otrzymać swoją nagrodę np.: w formie przelewu, podczas gdy fizyczne nagrody należy wcześniej zamówić, często z zagranicy, zmagazynować, konfekcjonować, wysłać itd. co nie pozostaje bez wpływu na całkowity koszt realizacji loterii. Istnieje również ryzyko związane z np.: chwilowym brakiem danego towaru u dostawców.

Co oprócz gotówki?

Pomimo niekwestionowanych zalet nagród finansowych, w wielu przypadkach sprawdzą się również nagrody rzeczowe. Tutaj pomysłów jest całe mnóstwo, jednak według badania „Czego pragną Polki i Polacy?” Najbardziej pożądanymi nagrodami są: samochód (64%), mieszkanie albo dom (63%), wakacje (53%), TV lub inny sprzęt AGD/RTV (19%) i iPhone (18%). Oczywiście w przypadku nagród rzeczowych ważną rolę odgrywać będzie grupa docelowa. Inne nagrody zaproponujemy w loterii promującej produkt przeznaczony dla mężczyzn w średnim wieku z dużych miast a inne w przypadku promocji produktów skierowanych np.: do młodych mam.

Nagrody a podatki

Zastanawiając się nad nagrodami i ich znaczeniem w loterii promocyjnej nie sposób nie wspomnieć o skutkach otrzymania nagrody w aspekcie przepisów podatkowych. Wygrane w loterii promocyjnej o wartości do 2280 są zwolnione z podatku, natomiast większe wygrane są objęte zryczałtowanym podatkiem w wysokości 10% ich wartości. Tutaj istotne jest, że podatek ten może pokryć organizator loterii, dzięki czemu nic nie zakłóci radości laureata z wygranej.

Sprawdź, jak możemy pomóc Ci w organizacji Twojej loterii

Zobacz więcej

Przeczytaj również:

Sampling co to jest?

B2b a B2c

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie