Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak rozpoznać fałszywy konkurs internetowy?

Jak rozpoznac-falszywy-konkurs

Mówi się, że zachowanie czujności to najlepsza forma ochrony przed oszustwami w końcu “przezorny zawsze ubezpieczony”. Niestety w sieci coraz częściej można trafić na fałszywy konkurs. Jak rozpoznać, że nie mamy do czynienia z akcją promocyjną, a zwykłym wyłudzeniem naszych danych czy dostępu do konta bankowego?

Fake’owe konkursy

Firmy chętnie korzystają z formy promocji, jaką jest zorganizowanie konkursu w sieci. Powodów jest kilka: niskie koszta, możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców i stosunkowo szybki efekt. Dla uczestników to niebywała szansa na wygranie ciekawych nagród, lepsze poznanie firmy i skorzystanie z innych promocji w przyszłości.

Co, jeśli zamiast na angażującą akcję promocyjną, natkniemy się na fałszywy konkurs internetowy? Co go wyróżnia?

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

Wiadomość jak z bajki

Jak się okazuje, wcale nie trzeba brać udziału w konkursie, aby otrzymać informację o wielkiej wygranej. Oszuści wysyłają sprytną wiadomość SMS lub e-mail, prosząc o potwierdzenie odbioru nagrody, co zwykle oznacza kliknięcie w dany link. Zamiast jednak wielkiej nagrody, niepostrzeżenie kradzione są nasze dane.

Trefny konkurs na FB

Fałszywe konkursy na Facebooku zazwyczaj organizowane są pod równie fałszywym profilem, który do złudzenia przypomina profil znanej marki czy osoby. Aby odebrać nagrodę, uczestnik musi podać dane osobowe, zupełnie nie mając pojęcia, że są one wykorzystywane do zupełnie innych celów…

Czasami bywa i tak, że dostajemy wiadomość od znajomego z Facebooku z prośbą o oddanie głosu na jego pracę, dzięki czemu będzie mógł wygrać konkurs. Wysłanie SMS-a jest bezpłatne, ale dopiero po fakcie okazuje się, że jednak ponieśliśmy koszty. Co więcej, zostaliśmy oszukani podwójnie: nie ma żadnego konkursu, a konto naszego znajomego zostało skradzione.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

Jak rozpoznać oszustwo?

Fałszywy konkurs może być trudny do wykrycia, jeśli oszuści posłużą się wyrafinowanymi środkami. Najczęściej jednak wystarczy zwrócić uwagę na szczegóły, by nie dać się oszukać.

To może świadczyć o tym, że mamy do czynienia z fałszywym konkursem internetowym:

żądanie opłat wstępnych przed odbiorem nagrody,

SMS-y i e-maile z dziwnym numerem lub adresem,

niejasne informacje o organizatorze,

niezrozumiały regulamin,

wiadomość prywatna z prośbą o podanie danych osobowych,

nazwa profilu, która zdradza jego tymczasowość, jakby był stworzony przed chwilą i na chwilę,

niedawno założony fanpage, na którym praktycznie nie ma postów a same akcje promocyjne,

negatywne komentarze innych użytkowników na temat danego konkursu, strony itd.,

strona internetowa konkursu bądź link do niej, o dziwnej nazwie, cyfrach z literówkami lub podejrzanymi rozszerzeniami.

Podsumowanie

Ludziom obecnie bardzo łatwo natknąć się na fałszywe konkursy na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Często udostępniamy je, nie dlatego, aby ostrzec innych, ale, że w nie wierzymy. Znając mechanikę fałszywych konkursów, łatwiej będzie nam się przed nimi bronić.

Przeczytaj również inne wpisy:

O czym pamiętać przy loteriach samochodowych?

Jak realizować wsparcie sprzedaży?

Jak skutecznie promować produkt?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie