Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Wsparcie sprzedaży - co to jest i jak realizować?

Wsparcie sprzedaży - co to jest i jak realizować?

Skuteczna sprzedaż to temat rzeka, który dziś rozlewa się nie tylko na sferę stacjonarną, ale także, a może przede wszystkim, na rozległe tereny Internetu. Dla wielu firm kluczowe jest dryfowanie na górze i nie danie się zatopić konkurencji. Realizacja założonych celów sprzedażowych może być jednak trudna, zwłaszcza gdy nie wiemy, jak się za to zabrać, a nawet najlepsze produkty czy usługi nie chcą obronić się same… Wówczas z pomocą przychodzi wsparcie sprzedaży. Czym ono jest? Jak wspierać sprzedaż skutecznie?

Na czym polega wsparcie sprzedaży?

Wsparcie sprzedaży to w dużym skrócie działania mające na celu usprawnienie pracy osób działających w sektorze handlu czy to tradycyjnego, czy elektronicznego. Opiera się przede wszystkim na dwóch filarach:

  • odpowiedniej strategii, która ułatwi pozyskanie nowych klientów,
  • budowaniu dobrych relacji z konsumentami.

Wypracowanie dobrych relacji jest kluczem do wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.

Aby wsparcie sprzedaży przyniosło zamierzony cel, wykorzystywane narzędzia muszą być dopasowane do grupy docelowej (inne działania wykonuje się w przypadku klientów B2B, a inne, gdy mamy do czynienia z klientami B2C), wielkością firmy, rodzajem usług i towarów.

Co więcej, w ostatecznym rozrachunku decyzja zakupowa klienta nie jest zimnym rachunkiem zysków i strat, ale czymś, w czym dużą rolę odgrywają emocje i podświadomość. Te dwa aspekty to z kolei otwarta szeroko furtka dla działań marketingowych, które odpowiednio przeprowadzone przekonają klienta, że warto kupić właśnie nasz produkt.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Metody wsparcia sprzedaży

Wiele firm decyduje się na wsparcie sprzedaży, gdyż w ten sposób mogą stanąć w szranki z konkurencją, umocnić swoją pozycję i postawić na dalszy rozwój. Jakie aspekty wsparcia sprzedaży są najczęściej wykorzystywane? To m.in.:

  • wybór kanałów sprzedażowych oraz zarządzanie nimi,
  • analiza sytuacji sprzedażowej, zebranie aktualnych danych i rozważenie możliwości zmian,
  • poznanie potrzeb klientów i lepsze doprecyzowanie ofert, które realnie wpłyną na ich wybory zakupowe,
  • współpraca z zewnętrznymi podmiotami, którzy mogliby wspierać konkretne akcje promocyjne.

Działania, które pomogą zwiększyć sprzedaż

Wsparcie sprzedaży w głównej mierze jest oparte na współpracy ze specjalistami, którzy są w stanie wdrożyć daną akcję promocyjną, mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, co przekłada się na oczekiwany efekt. Dużą popularnością cieszą się działania bezpośrednie, połączone z promocją w Internecie. Aby zwrócić uwagę konsumenta, korzysta się np. z:

  • pozycjonowania domen,
  • tworzenia leadów,
  • spotkań branżowych, targów, eventów.

Coraz częściej wykorzystuje się także akcje promocyjne, które oferują uczestnikom nagrody, to głównie konkursy i loterie konsumenckie (np. w formie audioteksowej) oraz programy lojalnościowe (np. sprzedaż premiowa). Odpowiednio wdrożone mogą okazać się szybkim wsparciem sprzedaży, na jakie właśnie liczyliśmy. Konkursy z nagrodami to jeden z lepszych sposobów na interakcję z marką.

Zobacz również inne kategorie na naszej stronie:

Co to sampling?

Jak załozyć program lojalnościowy?

Co to jest promocja sprzedaży?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie