Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Kampania reklamowa - co to jest i jak ją skutecznie realizować?

Kampania reklamowa - co to jest i jak ją skutecznie realizować?

Świat biznesu nie lubi przestojów, a jeden gwałtowny zryw nie poprawi wyników sprzedaży. Z pozoru drobne kroczki i staranne planowanie mogą przebić się w solidne fundamenty strategii marketingowej, bo żeby działać, trzeba mieć jakiś plan. Dziś, w zmieniającym się w zawrotnym tempie świecie biznesu, nie wystarczy już chwytliwe hasło reklamowe czy ładna grafika. Dobra kampania promocyjna to Twoja przepustka do lepszych wyników sprzedaży, większej rozpoznawalności marki oraz zajęcia właściwego miejsca pośród konkurencji. Jak skutecznie wdrażać kampanie reklamowe, na czym się skupić, o czym warto pamiętać?

Kampania promocyjna - jak rozumieć te słowa?

Każdemu pewnie obiły się o uszy te dwa słowa. W ostatnim czasie bardzo popularne stały się np. kampanie reklamowe w Internecie, ale do rzeczy: czym właściwie jest cała ta kampania reklamowa? To różnego rodzaju zaplanowane i konkretne działania, które mają realne przełożenie na osiągnięcie celów marketingowych firmy. Cele mogą być różne, podobnie jak narzędzia służące do ich realizacji. Kampanie reklamowe najczęściej są przeprowadzane za pośrednictwem: Internetu (portale społecznościowe, grupy, fora, strony sprzedażowe, e-maile), telewizji, radia, prasy.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Czy kampania promocyjna faktycznie jest mi potrzebna?

Reklama towarzyszy nam dziś praktycznie na każdy kroku. Czasami jest to reklama jawna, innym razem tak prowadzone działania marketingowe, że nawet nie zdajemy sobie sprawy, że mamy do czynienia z precyzyjnie zaplanowaną akcją promocyjną. Ale do rzeczy: kampanie reklamowe to szereg korzyści, obok których nie sposób przejść obojętnie.

Należą do nich:

  • większa rozpoznawalność marki, jej produktów,

  • przyciąganie nowych klientów,

  • większe zainteresowanie ofertą zarówno obecnych, jak i nowych klientów,

  • częstsze decyzje zakupowe, a więc i wzrost sprzedaży,

  • nawiązywanie trwałych relacji z klientami, budowanie lojalności,

  • lepsza widoczność marki na tle konkurencji,

  • większe zaangażowanie odbiorców, co widać szczególnie w przypadku akcji promocyjnych.

Kampanie reklamowe dla firm a kampanie dla osób prywatnych

Jeżeli chodzi o promowanie marki, to najczęściej są to właśnie kampanie reklamowe dla firm. Wyzwaniem każdej kampanii jest dotarcie do grupy docelowej oraz zaproponowanie czegoś innego niż konkurencja. Wiele rozwiązań niestety jest powszechnie używanych, a poszczególne kampanie reklamowe nie różnią się zbytnio między sobą. Jak zatem zaproponować coś świeżego? Konkursy konsumenckie, loterie promocyjne czy field marketing to ważny element skutecznych kampanii reklamowych dla firm. Osoby prywatne zwykle skupiają się na kampaniach wizerunkowych i promowaniu marki osobistej. Działania promocyjne najczęściej są prowadzone w mediach społecznościowych z wykorzystaniem różnych formatów i portali, by dotrzeć do grupy docelowej i jak najlepiej zrealizować cel kampanii.

Kampanie reklamowe online i offline

Kampanie reklamowe mogą być prowadzone zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi, jak i online. W przypadku kampanii internetowych najpopularniejsze platformy to:

  • Google Ads,

  • media społecznościowe (Facebook, Instagram, LinkedIn),

  • fora, strony sprzedażowe.

Forma reklamy oraz platforma powinny być dobrane do potencjalnych klientów.

Kampania dostosowana do potrzeb

Każde działania podjęte w ramach kampanii muszą być ze sobą spójne, tu nie ma mowy o przypadku. Kampania reklamowa jest tworzona dla odbiorców, ich oczekiwania i potrzeby są kompasem całej strategii. Stąd, mamy też różne rodzaje kampanii, które wykorzystują inne kanały komunikacji, aby osiągnąć dany cel. Jakie zatem są najpopularniejsze kampanie reklamowe?

Kampanie sprzedażowe

To jeden z częściej wykorzystywanych rodzajów kampanii. Zwykle stosowany przez większe i mniejsze firmy. Zarówno kampania reklamowa w Internecie, jak i prowadzona w sposób tradycyjny może mieć na celu zwiększenie sprzedaży. Promowanie produktów czy usług, wprowadzanie nowości, promocje, rabaty, konkursy czy loterie to częste narzędzia w przypadku kampanii sprzedażowych. Kampania promocyjna to często osobny typ strategii marketingowych, która skupia się na cyklicznych, krótkoterminowych promocjach. Podobnie jak kampanie sezonowe.

Kampanie wizerunkowe

Działania w ramach tych kampanii są skupione na budowaniu lub poprawie wizerunku marki. Kampanie reklamowe o charakterze wizerunkowych są nastawione na długofalową strategię. Tylko wówczas można efektywnie zwiększyć rozpoznawalność marki, jej konkurencyjność oraz budować pozytywne skojarzenia w świadomości klientów.

Kampanie edukacyjne

Z tego typu działaniami mamy zazwyczaj do czynienia, gdy marka chce przedstawić swoim odbiorcom produkty, usługi czy wartości, którymi się kieruje. Bardzo popularne są kampanie dotyczące m.in. odżywiania, zdrowego stylu życia, ekologii czy traktowania zwierząt.

Kampanie remarketingowe

Strategia marketingowa skierowana do osób, które miały już styczność z marką, produktami czy usługami, ale nie zdecydowały się na zakup. Jest to więc kampania reklamowa skierowana do bardzo ścisłej grupy osób - klientów, którzy już wcześniej byli zainteresowani ofertą. Teraz tylko trzeba im o niej przypomnieć i zachęcić do podjęcia działań.

Kampanie viralowe

To bardzo specyficzny rodzaj kampanii. Pożądane jest w zasadzie wszystko, co tylko może szybko rozprzestrzenić się w sieci i sprawić, że wzrośnie zainteresowanie marką oraz jej ofertą.

Na czym opiera się skuteczna kampania reklamowa?

Każda kampania promocyjna bez względu na to, czy jest tworzona dla dużej korporacji, czy marki osobistej musi mieć konkretny, dobrze przemyślany plan. Każdy element tego planu jest jak puzzle, które tylko właściwie ułożone dadzą pełny obraz.

Jest kilka istotnych punktów, o których warto pamiętać, by kampania reklamowa skutecznie przyciągała uwagę odbiorców oraz pozostała w ich świadomości na długo:

  • analiza rynku, sytuacji konkurencji, trendów,

  • sprecyzowanie grupy docelowej, zrozumienie jej oczekiwań i potrzeb,

  • ustalenie konkretnego, mierzalnego i możliwego do osiągnięcia celu,

  • wybór kanałów marketingowych,

  • kreatywna koncepcja całej kampanii, ciekawe hasło przewodnie,

  • ustalenie budżetu,

  • monitorowanie wyników i wprowadzanie zmian.

Akcje promocyjne, które zwiększą skuteczność kampanii

Zastosowałeś wszystkie kroki, a w Twojej kampanii nadal wieje nudą? Warto rozważyć wdrożenie akcji promocyjnych, które zwiększą zaangażowanie klientów, wprowadzą nutkę rywalizacji i perspektywę wygrania atrakcyjnych nagród. Konkurs, loterie czy programy lojalnościowe to tylko niektóre z nich.

Zobacz również inne wpisy:

Czy każdy może nadzorować loterię?

Jak prawidłowo rozliczyć program lojalnościowy?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie