Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Konkurs dla pracowników – jak zwiększyć sprzedaż w firmie?

Jak konkursy zwiekszaja sprzedaz

Efektywna sprzedaż produktów czy usług to główny filar funkcjonowania niejednej firmy. To od skuteczności podjętych działań handlowych zależy przyszłość przedsiębiorstwa - w końcu udana sprzedaż generuje dochód, pozwala na inwestowanie w zakup nowych rzeczy, zwiększenie zasięgu czy dotarcie do nowych rynków. Niestety, bywa i tak, że sprzedaż spada, towar zaczyna obrastać kurzem na magazynowych półkach, a konkurencja nie zwalnia tempa i zdobywa nowych klientów. W takiej sytuacji warto wykorzystać dodatkowe wsparcie, jakim jest konkurs dla pracowników lub konkurs konsumencki. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać konkurs z nagrodami, by przyniósł zamierzone cele!

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Dlaczego konkurs sprzedażowy działa?

Różne akcje promocyjne przynoszą większy lub mniejszy efekt. W przypadku konkursu z nagrodami można powiedzieć, że jest to jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych. Konkursy dla pracowników lub konsumentów, angażują odbiorców, zwiększając lojalność i zainteresowanie marką. Sam aspekt rywalizacji i atrakcyjność nagród sprawiają z kolei, że jeśli dotąd nie byli zainteresowani ofertą danej firmy, teraz to nadrabiają. Organizacja konkursu siłą rzeczy wiąże się z koniecznością zbierania danych osobowych. To cenne informacje, które można wykorzystać w późniejszych kampaniach marketingowych, tworząc bardziej spersonalizowaną ofertę. Konkurs z nagrodami to zatem sposób nie tylko na przyciągnięcie nowych klientów, ale także podtrzymanie zainteresowania ofertą obecnych.

Dobre pomysły na konkursy sprzedażowe to połowa sukcesu.

O czym należy pamiętać organizując konkurs?

Przede wszystkim ważny jest odpowiedni plan i jasno określone cele. Czy zależy nam na wprowadzeniu na rynek nowego produktu i zwiększeniu świadomości marki, chcemy sprzedać towar z magazynów, a może zwiększyć zainteresowanie ofertą nowych partnerów biznesowych? Cel musi być mierzalny, jasny, możliwy do osiągnięcia, określony w czasie i mieszczący się w założonym budżecie.

Jeżeli to zostało już sprecyzowane, pora na dobór odpowiednich nagród, które zainteresują potencjalnych uczestników konkursu. Kluczowe są w tym przypadku dwie kwestie:

  • atrakcyjność - odbiorca nie powinien mieć wątpliwości, czy warto brać udział w konkursie,
  • związek z branżą - oferując nagrody, które w żaden sposób nie łączą się ze specyfiką firmy, trudno jest budować świadomość marki i przywiązanie klientów.

Pomysły na konkursy firmowe często są oparte o takie nagrody jak vouchery na zakup danych produktów, bony na usługi, ekskluzywne szkolenia czy kursy.

Ważną rzeczą jest także przygotowanie regulaminu, który jasno określa zasady udziału w konkursie, kryteria oceny, czas trwania, sposób ogłoszenia wyników i wyłonienia zwycięzcy, warunki reklamacji, metodę dostarczenia nagród itd. Im mniej nieporozumień, tym większa szansa, że konkurs dla pracowników zostanie przeprowadzony sprawnie.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Zadanie konkursowe, które angażuje

Zadanie, które trzeba wykonać, by móc wygrać nagrodę to zasadnicza różnica między konkursem a loterią. Pretendentów do potencjalnej wygranej jest więc mniej, gdyż trzeba się wykazać wiedzą lub umiejętnościami. Konkurs angażuje i w jakiś sposób łączy odbiorcę z marką. Jeśli uda się przekuć to działanie w długofalową perspektywę, wówczas można liczyć na faktyczny wzrost sprzedaży. Klient, który był zadowolony z przeprowadzonej akcji promocyjnej, chętniej zainteresuje się kolejną, szybciej też skorzysta z oferty firmy, która wzbudza jego zainteresowanie.

Dobre zadanie konkursowe nie jest przykrym obowiązkiem, który trzeba wykonać, by zawalczyć o nagrodę, ale raczej przyjemną odskocznią od codziennych obowiązków.

Pomysły na konkursy sprzedażowe z najczęstszymi zadaniami to m.in.:

  • udzielenie odpowiedzi na pytanie,
  • wykonanie zdjęcia/grafiki/rysunku,
  • nagranie filmu,
  • wymyślenie hasła/sloganu,
  • krótkie opowiadanie.

Zazwyczaj rozwiązanie konkursu wysyła się za pomocą specjalnego formularza zamieszczonego na stronie, na podany adres e-mail lub SMS-em do organizatora.

Prawna strona konkursu

Aby zorganizować konkurs nie jest wymagane żadne zezwolenie. Ważne, aby akcja promocyjna miała faktyczne znamiona konkursu, to znaczy:

  • zadanie konkursowe do wykonania,
  • brak losowości,
  • określoną liczbę nagród,
  • jasny regulamin.

Czy od wygranej trzeba odprowadzić podatek? Jeżeli mamy do czynienia z konkursem niepublicznym, wówczas trzeba uiścić 10% wartości wygranej. W przypadku konkursu publicznego, gdy wysokość jednorazowej nagrody nie przekracza kwoty 2000 zł, nie ma obowiązku płacenia podatku. Po przekroczeniu tego progu, stawka to 10% wartości wygranej. Za odprowadzenie podatku jest odpowiedzialny organizator konkursu.

Zorganizuj konkurs ze Smolar.pl

Twoja firma jest gotowa na konkurs dla pracowników? W Smolar.pl posiadamy bogate doświadczenie w planowaniu, wdrażaniu i organizowaniu konkursów z nagrodami dla klientów korporacyjnych.

Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły i przekonać się, jak możemy pomóc Twojej firmie w osiągnięciu lepszych wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również inne wpisy:

Co to jest promocja sprzedaży?

Czym jest program lojalnościowy?

Oragnizacja loterii regulamin

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie