Konkurs dla pracowników – jak zwiększyć sprzedaż w firmie?
Efektywna sprzedaż produktów czy usług to główny filar funkcjonowania niejednej firmy. To od skuteczności podjętych działań handlowych zależy przyszłość przedsiębiorstwa - w końcu udana sprzedaż generuje dochód, pozwala na inwestowanie w zakup nowych rzeczy, zwiększenie zasięgu czy dotarcie do nowych rynków. Niestety, bywa i tak, że sprzedaż spada, towar zaczyna obrastać kurzem na magazynowych półkach, a konkurencja nie zwalnia tempa i zdobywa nowych klientów. W takiej sytuacji warto wykorzystać dodatkowe wsparcie, jakim jest konkurs dla pracowników lub konkurs konsumencki. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać konkurs z nagrodami, by przyniósł zamierzone cele!
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Dlaczego konkurs sprzedażowy działa?
Różne akcje promocyjne przynoszą większy lub mniejszy efekt. W przypadku konkursu z nagrodami można powiedzieć, że jest to jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych. Konkursy dla pracowników lub konsumentów, angażują odbiorców, zwiększając lojalność i zainteresowanie marką. Sam aspekt rywalizacji i atrakcyjność nagród sprawiają z kolei, że jeśli dotąd nie byli zainteresowani ofertą danej firmy, teraz to nadrabiają. Organizacja konkursu siłą rzeczy wiąże się z koniecznością zbierania danych osobowych. To cenne informacje, które można wykorzystać w późniejszych kampaniach marketingowych, tworząc bardziej spersonalizowaną ofertę. Konkurs z nagrodami to zatem sposób nie tylko na przyciągnięcie nowych klientów, ale także podtrzymanie zainteresowania ofertą obecnych.
Dobre pomysły na konkursy sprzedażowe to połowa sukcesu.
O czym należy pamiętać organizując konkurs?
Przede wszystkim ważny jest odpowiedni plan i jasno określone cele. Czy zależy nam na wprowadzeniu na rynek nowego produktu i zwiększeniu świadomości marki, chcemy sprzedać towar z magazynów, a może zwiększyć zainteresowanie ofertą nowych partnerów biznesowych? Cel musi być mierzalny, jasny, możliwy do osiągnięcia, określony w czasie i mieszczący się w założonym budżecie.
Jeżeli to zostało już sprecyzowane, pora na dobór odpowiednich nagród, które zainteresują potencjalnych uczestników konkursu. Kluczowe są w tym przypadku dwie kwestie:
- atrakcyjność - odbiorca nie powinien mieć wątpliwości, czy warto brać udział w konkursie,
- związek z branżą - oferując nagrody, które w żaden sposób nie łączą się ze specyfiką firmy, trudno jest budować świadomość marki i przywiązanie klientów.
Pomysły na konkursy firmowe często są oparte o takie nagrody jak vouchery na zakup danych produktów, bony na usługi, ekskluzywne szkolenia czy kursy.
Ważną rzeczą jest także przygotowanie regulaminu, który jasno określa zasady udziału w konkursie, kryteria oceny, czas trwania, sposób ogłoszenia wyników i wyłonienia zwycięzcy, warunki reklamacji, metodę dostarczenia nagród itd. Im mniej nieporozumień, tym większa szansa, że konkurs dla pracowników zostanie przeprowadzony sprawnie.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Zadanie konkursowe, które angażuje
Zadanie, które trzeba wykonać, by móc wygrać nagrodę to zasadnicza różnica między konkursem a loterią. Pretendentów do potencjalnej wygranej jest więc mniej, gdyż trzeba się wykazać wiedzą lub umiejętnościami. Konkurs angażuje i w jakiś sposób łączy odbiorcę z marką. Jeśli uda się przekuć to działanie w długofalową perspektywę, wówczas można liczyć na faktyczny wzrost sprzedaży. Klient, który był zadowolony z przeprowadzonej akcji promocyjnej, chętniej zainteresuje się kolejną, szybciej też skorzysta z oferty firmy, która wzbudza jego zainteresowanie.
Dobre zadanie konkursowe nie jest przykrym obowiązkiem, który trzeba wykonać, by zawalczyć o nagrodę, ale raczej przyjemną odskocznią od codziennych obowiązków.
Pomysły na konkursy sprzedażowe z najczęstszymi zadaniami to m.in.:
- udzielenie odpowiedzi na pytanie,
- wykonanie zdjęcia/grafiki/rysunku,
- nagranie filmu,
- wymyślenie hasła/sloganu,
- krótkie opowiadanie.
Zazwyczaj rozwiązanie konkursu wysyła się za pomocą specjalnego formularza zamieszczonego na stronie, na podany adres e-mail lub SMS-em do organizatora.
Prawna strona konkursu
Aby zorganizować konkurs nie jest wymagane żadne zezwolenie. Ważne, aby akcja promocyjna miała faktyczne znamiona konkursu, to znaczy:
- zadanie konkursowe do wykonania,
- brak losowości,
- określoną liczbę nagród,
- jasny regulamin.
Czy od wygranej trzeba odprowadzić podatek? Jeżeli mamy do czynienia z konkursem niepublicznym, wówczas trzeba uiścić 10% wartości wygranej. W przypadku konkursu publicznego, gdy wysokość jednorazowej nagrody nie przekracza kwoty 2000 zł, nie ma obowiązku płacenia podatku. Po przekroczeniu tego progu, stawka to 10% wartości wygranej. Za odprowadzenie podatku jest odpowiedzialny organizator konkursu.
Zorganizuj konkurs ze Smolar.pl
Twoja firma jest gotowa na konkurs dla pracowników? W Smolar.pl posiadamy bogate doświadczenie w planowaniu, wdrażaniu i organizowaniu konkursów z nagrodami dla klientów korporacyjnych.
Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły i przekonać się, jak możemy pomóc Twojej firmie w osiągnięciu lepszych wyników sprzedażowych.
Przeczytaj również inne wpisy:
Co to jest promocja sprzedaży?