Dobry program lojalnościowy dla klientów - co daje i jakie ma zalety?
Sprzedaż produktów czy usług nie zawsze osiąga oczekiwane rezultaty, a to przecież główny cel istnienia firm, zwłaszcza tych z sektora e-commerce. Coraz więcej sklepów, małych i dużych firm, by temu zaradzić, stosuje różnego rodzaju akcje promocyjne. Jedną z nich jest program lojalnościowy dla klientów. Czym powinien się charakteryzować dobry program lojalnościowy? Jak go wprowadzić? Jakie daje korzyści dla firmy? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w artykule.
Czym jest program lojalnościowy? Rodzaje programów lojalnościowych
Stali klienci to dla firmy większe korzyści finansowe. Co jednak zrobić, by ich przy sobie zatrzymać? Jednym z częściej stosowanych rozwiązań są systemy lojalnościowe dla klientów. U ich podstawy leży przekonanie, że lojalność klientów wobec marki trzeba jakoś nagradzać, gdyż to właśnie konsumenci robiący regularne zakupy generują największe zyski firmie. Istnieją różnego rodzaju programy lojalnościowe dla klientów, a do najpopularniejszych z nich należą;
- programy punktowe,
- programy zniżkowe/rabatowe,
- cashbacki,
- karty członkowskie,
- vouchery,
- programy oparte na poziomach.
W zależności od rodzaju akcji konsumenci mogą liczyć na rabaty zakupowe, darmowe produkty, częściowe zwroty pieniędzy, wejścia do miejsc czy na wydarzenia.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Dlaczego program lojalnościowy buduje zaangażowanie konsumenckie i częstsze zakupy?
Tego typu akcje promocyjne sprawiają, że klient angażuje się i wchodzi w świat marki, czy to np. zbierając punkty i wymieniając je na nagrodę czy korzystając z darmowych wejść na dane wydarzenia. Innymi słowy, dobry program lojalnościowy dla klientów zapada uczestnikom w pamięć. Rozciągając się z kolei w czasie, akcja promocyjna pozwala na budowanie długotrwałych relacji z konsumentami. Odbiorcy, którzy biorą udział w danym programie lojalnościowym, stają się oddanymi użytkownikami marki i dają jej stabilny przychód.
Realne zalety programów lojalnościowych
Definicja definicją, ale czy programy lojalnościowe dla klientów, rzeczywiście przynoszą korzyści firmie? Korzyści sprzedażowe są zależne od rodzaju programu lojalnościowego, jego atrakcyjności, a także dobrej informacji. Klient musi wiedzieć, z czym ma do czynienia i rozumieć zasady akcji. Zbieranie pieczątek za każde wydane 30 zł, by koniec końców otrzymać po uzbieraniu dziesięciu pieczątek zniżkę na zakupy w wysokości 10 zł, może nie być tak atrakcyjne, jak np. wymiana uzbieranych punktów na produkt, którego nie ma w regularnej sprzedaży.
Wdrożenie odpowiedniego programu lojalnościowego to realna szansa na:
- zdobycie nowych klientów,
- wzmocnienie przywiązania do marki obecnych klientów,
- budowanie świadomości marki,
- ocieplenie wizerunku,
- rozbudowanie bazy klientów,
- monitorowanie zachowań konsumenckich.
Co sprawia, że klienci coraz częściej korzystają z programów lojalnościowych?
Nie ma chyba osoby, która nie cieszyłaby się z upominku. Obdarowany ma wówczas poczucie, że ten od kogo otrzymał prezent nie myśli tylko o sobie, jest skłonny do dzielenia się, co z kolei bardzo ociepla jego wizerunek i buduje zaufanie. Atrakcyjne programy lojalnościowe dla klientów, a właściwie firmy, które je wprowadzają, są podobnie odbierane.
Przywiązanie do danej marki może być dla konsumenta także źródłem dumy, poczucia, że jest się kimś wyjątkowym. Częste nagradzanie lojalności klientów wiąże się także z częstszymi zakupami i korzystaniem z oferty marki. Konsumenci chętniej przystępują do programów, które są proste w obsłudze. Stąd dziś wiele akcji promocyjnych jest powiązanych z nowoczesnymi technologiami, które automatyzują różne czynności.
Aby zwiększyć zainteresowanie danym programem lojalnościowym, warto spersonalizować nagrody i zwiększyć różnorodność ofert. Każdy klient ma inne preferencje, a większa oferta i bardziej dostosowane do jego potrzeb bonusy sprawiają, że chętniej sięga po towary i korzysta z programu. Zasada jest prosta: po co zbierać punkty, gromadzić vouchery i karty członkowskie, które są sprzeczne z naszymi zainteresowaniami. Jeśli klient widzi, że firma stara się i ma atrakcyjną dla niego ofertę, przystępuje do programu. Wówczas akcja staje się skuteczna i przynosi oczekiwane korzyści.
Podsumowanie
Decydując się na wdrożenie akcji promocyjnej, jaką jest program lojalnościowy dla klientów, można zwiększyć zaangażowanie konsumentów oraz ich przywiązanie do marki. Tutaj każdy wygrywa: klienci zyskują produkty, których potrzebują oraz dodatkowe bonusy w postaci np. zniżek zakupowych, darmowych towarów, voucherów, natomiast firma zyskuje wiernych klientów i zwiększa swoje dotychczasowe obroty. Jeżeli zastanawiasz się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego, skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie!
Zobacz również inne kategorie na naszej stronie: