Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie? Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Jak zwiekszyc sprzeda z w firmie

Warunki rynkowe nieustannie się zmieniają, żeby nie wypaść z gry i móc szczęśliwie prowadzić swój biznes, trzeba stosować triki sprzedażowe. Odpowiednio wdrożone programy konsumenckie pozwolą poprawić wyniki sprzedaży, wypromować produkty czy przyciągnąć nowych klientów. Akcje promocyjne to odpowiedź na to, jak zwiększyć sprzedaż szybko i bez dużych nakładów.

Jak poprawić wyniki sprzedaży - akcje promocyjne, czyli właściwie co?

To różnego rodzaju działania, których głównym celem jest promocja sprzedaży. Termin ten nie odnosi się jednak tylko i wyłącznie do promocji towarów czy usług, ale także działań, które bezpośrednio motywują i angażują potencjalnego klienta. Aby osiągnąć oczekiwany rezultat, czyli np. zwiększenie sprzedaży, trzeba dobrze rozplanować samą akcję. Zbyt częste promocje mogą spowszechnieć i zrazić klientów do marki. Z kolei nieodpowiednio dobrane do grupy wiekowej na pewno nie zwiększą zadowolenia klienta ze sprzedawanego towaru czy usług.

Zaplanowanie i przeprowadzenie akcji sprzedażowej to przedsięwzięcie, na które nakłada się wiele działań w jednym czasie. Nie wystarczy, że znamy narzędzia, triki sprzedażowe i wiemy, jak je stosować. Wiedza i doświadczenie oraz zaplecze techniczne to absolutny must have. Jeśli nie chcesz działać w pojedynkę i martwisz się o prawidłowy przebieg przedsięwzięcia, zadbaj o organizację przez profesjonalistów. W Smolar.pl tworzymy regulamin akcji promocyjnej, weryfikujemy zgłoszenia, dobieramy nagrody, wybieramy laureatów, dbamy o odpowiednią komunikację i wiele, wiele innych. Spróbuj poznać najważniejsze techniki.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Pomysły na zwiększenie sprzedaży - najpopularniejsze akcje promocyjne

Działania marketingowe mogą być przeprowadzane na różną skalę i przybierać rozmaitą formę. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić wyniki sprzedaży, warto zainwestować w taką akcję, która będzie dostosowana do profilu docelowego klienta. Oczywiście inne działania sprawdzą się w gorącym okresie przedświątecznym, a inne, gdy większość konsumentów wyjechała na wakacje. Agencja Smolar realizuje wszystkie najpopularniejsze akcje promocyjne.

Techniki sprzedaży - programy lojalnościowe

W przypadku tej metody zwiększenie sprzedaży idzie w parze z nagradzaniem klientów. Ci najwierniejsi stają się automatycznie fanami marki, a robiąc regularnie zakupy mogą liczyć na korzyści, czy to np. w postaci punktów, które można wymienić na nagrody, czy atrakcyjnych zniżek lub produktów niedostępnych dla innych klientów. Jak pokazują statystyki, coraz więcej Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Już blisko 70% z nas bierze udział w przynajmniej jednej z takich akcji.

Loterie promocyjne w sklepie internetowym

To doskonała metoda na to, jak zwiększyć sprzedaż i wartość średniego koszyka zakupowego. W loterii może wziąć udział każdy, kto dokona zakupu danego towaru czy usługi w czasie trwania promocji i zarejestruje los. Zwycięzcę wyłania się w trakcie losowania. Trzeba się jednak liczyć z tym, że zorganizowanie loterii wymaga odpowiedniego zezwolenia, co może wydłużyć czas jej rozpoczęcia.

Sprzedaż premiowa

Jest chyba najpopularniejszą akcją promocyjną chętnie wykorzystywaną na co dzień zwłaszcza przez duże sieci handlowe.’’Przy zakupie dwóch produktów, trzeci dostaniesz gratis’’ - to triki sprzedażowe, a właściwie jeden z nich, który dobrze ukazuje, czym jest sprzedaż premiowa. Za dokonanie zakupu klienta czeka nagroda, dodajmy: gwarantowana nagroda (tu w postaci gratisowego produktu). Tego typu akcje promocyjne niekiedy generują cały zysk firmy, a kluczem do sukcesu staje się trafiony produkt!

Konkursy

Konkursy to bardzo popularne akcje promocyjne, w których klienci chętnie biorą udział. Kuszą ich atrakcyjne nagrody i ciekawe zadania konkursowe. Angażując się w akcję promocyjną, konsument automatycznie zbliża się do marki i jest bardzo prawdopodobne, że ponownie weźmie udział w organizowanym przez nią przedsięwzięciu.

Żeby wygrać nagrodę, trzeba włożyć w to przynajmniej minimum wysiłku a ostateczna decyzja zależy od jury. Warto, aby profity konkursowe miały jakiś związek z prowadzoną działalnością, co lepiej wpłynie na wizerunek i rozpoznawalność samej marki.

Darmowe produkty lub sampling

Rozdawnictwo lub sampling w przypadku akcji promocyjnych może przynieść pożądane efekty, o ile nie zdecydujemy się od razu rozdać wszystkiego, co mamy. Tego typu działania są często stosowane przez duże koncerny, ale i w przypadku mniejszych firm rozdawanie np. próbek nowego produktu podczas jakiegoś eventu, może zachęcić konsumentów do zakupienia go w przyszłości, ale już w pełnowymiarowym opakowaniu.

Wzrost sprzedaży - podsumowanie

Nie ma jednej recepty na zwiększenie sprzedaży w przedsiębiorstwie. Mogą w tym jednak pomóc różnego rodzaju akcje promocyjne. Ostateczny wybór jest zależny m.in. od budżetu, profilu działalności firmy czy potencjalnych odbiorców. Organizując konkursy, loterie albo sprzedaże premiowe warto mieć przy sobie zaufanego partnera. Agencja Smolar wesprze Cię na każdym etapie przedsięwzięcia, któremu ostateczny kształt nada Twoja wyobraźnia.

Przeczytaj również inne wpisy na naszej stronie:

Czym jest program lojalnościowy?

Jak przepisowo zorganizować loterię?

Co to jest promocja sprzedaży?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie