Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Trade marketing - na czym polega?

Na czym polega trade marketing

W świecie biznesu nic nigdy nie jest stałe, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż produktów czy usług. Firmy prześcigają się w podejmowanych działaniach reklamowych i toczą zacięte boje o klientów. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskuje trade marketing. Dowiedz się, jakie są narzędzia trade marketingu, czym jest owa forma promocji i jakie korzyści może przynieść właśnie Twojej firmie!

Trade marketing - co to jest?

Wiele osób słysząc po raz pierwszy ten termin, zastanawia się, czym właściwie jest trade marketing? Definicja mówi, że to marketing handlowy będącym w opozycji do marketingu konsumenckiego. Innymi słowy, to takie działania, które skupiają się na utrzymaniu dobrych relacji z klientem-partnerem biznesowym i skłonienia go do współpracy z naszą firmą.

Toolbox trade marketingu

Trade marketing nie skupia się na promocji towarów czy usług, a na potrzebach i oczekiwaniach klientów biznesowych, co może przynieść firmie takie korzyści jak:

  • lepszą konkurencyjność na rynku,
  • lepszą widoczność,
  • większą sprzedaż.

Oczywiście nie bez znaczenia są tu narzędzia trade marketingu, a wśród nich m.in:

  • strategie cenowe,
  • promocje,
  • dobrane oferty handlowe,
  • wartościowe treści,
  • wykorzystanie branżowych certyfikatów i nagród.

Pamiętaj, że trade marketing to współpraca z dystrybutorami, hurtowniami, detalistami i innymi podmiotami handlowymi, bez których efektywna dystrybucja towarów byłaby mocno utrudniona.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Trading marketing w praktyce

Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie tej formy działań, gdyż zdaje sobie sprawę z tego, jak ważni są klienci biznesowi, a to właśnie do nich kierowany jest trade marketing. Przykłady praktycznego użycia to przede wszystkim:

  • odpowiednio wykorzystane materiały Point of Sale. Tego typu produkty zarówno miękkie (broszury, plakaty, ulotki), jak i twarde (zwykłe konstrukcje do prezentacji rzeczy), świetnie sprawdzają się także podczas spotkań branżowych, konferencji i innych eventów firmowych, by zaprezentować firmę i jej produkty czy usługi oraz nawiązać owocne współprace,
  • tworzenie atrakcyjnych i przyciągających wzrok ekspozycji produktów,
  • analiza wyników stosowanych akcji promocyjnych,
  • analiza działań konkurencji,
  • analiza działań sprzedażowych,
  • personalizacja ofert.

Bez właściwej ekspozycji, dystrybucji i dobrych relacji trade marketing nie byłby możliwy.

Dlaczego warto postawić na trading marketing?

Rynek sprzedażowy jest bardzo duży i ciągle się rozwija. W tym czasie jedne formy ustępują innym miejsca, a drugie powstają. Odpowiednio podjęte działania trade marketingowe, stają się więc konieczne, zwłaszcza gdy konkurencja rośnie w siłę i nie odpuszcza.

Oto najważniejsze korzyści, jakie może Ci dać trade marketing:

  • wzrost sprzedaży - to chyba pragnienie każdej firmy, aby móc efektywnie zwiększać sprzedaż. Kiedy działania własne przestają wystarczać, z pomocą przychodzi trade marketing. Promowanie towarów i usług wśród partnerów biznesowych to realna szansa na zwiększenie sprzedaży. Działania trade marketingowe skierowane do tej grupy odbiorców mogę zachęcić do składania większych zamówień i sprzedaży,
  • trwałe relacje z partnerami biznesowymi - trade marketing może pomóc w budowaniu takich relacji, które zwiększą lojalność klienta biznesowego i będą korzystne dla marki,
  • lepsza widoczność - znasz takie powiedzenie: daj się znaleźć, a drugie - daj się zauważyć? Działania trade marketingowe mogą pomóc w wyróżnieniu się na rynku i naprowadzeniu klientów biznesowych właśnie na Twoją markę,
  • większa skuteczność - ponieważ trading marketing bazuje na dostosowaniu ofert oraz strategii cenowej do potrzeb i oczekiwań partnerów biznesowych, daje lepsze rezultaty w przekonaniu ich, że to właśnie z Twoją marką powinni zacząć współpracę,
  • optymalizacja procesów dystrybucji - a co za tym idzie lepsza dostępność towarów na rynku.

Trade marketing i co dalej?

Marketing handlowy nastawiony jest na długoterminową współpracę, stąd działania trade marketingowe powinny być odpowiednio zaplanowane, zanim zostaną wdrożone. Dobry plan, to dobre działania. Ważną częścią strategii trade marketingowych są także akcje promocyjne, które zwiększają satysfakcję klientów biznesowych oraz ich przywiązanie do marki. To np. programy lojalnościowe czy konkursy i loterie B2B. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, skorzystaj ze wsparcia, jakie oferuje Agencja Smolar.

Przeczytaj również inne wpisy:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Czym jest akcja promocyjna?

Czym charakteryzuje się loteria paragonowa?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie