Jak poprawić wyniki sprzedaży?
Każdy przedsiębiorca prędzej czy później zada sobie pytanie: jak zwiększyć sprzedaż? Konkurencja na rynku jest wysoka i jeśli nie zrobimy nic, wypadniemy z gry. Na szczęście istnieją sposoby, które mogą skutecznie poprawić wyniki sprzedażowe.
Oferty szyte na miarę
Personalizacja ofert to coś, co buduje pozytywny wizerunek firmy, zwiększa zaufanie klientów i sprawia, że chętniej wybierają jej produkty czy usługi. Zwykle kojarzona jest np. ze spersonalizowaną rekomendacja produktów czy dedykowany e-mailem.
Aby przekierować klienta do strony zakupowej z interesującymi go produktami, możemy dostosować treści pojawiające się na blogu firmowym czy social mediach, a nawet tworzyć konkretne artykuły. Dzięki temu klient będzie mógł zobaczyć więcej treści/porad z interesującą go tematyką, co w efekcie może zwiększyć jego zaangażowanie.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Profesjonalna obsługa klienta
Proces zakupowy rozpoczyna się na długo przed podjęciem decyzji o kupnie danego produktu czy usługi. Klient może mieć pytania, być może potrzebuje pomocy w wyborze odpowiedniego produktu. Także już po dokonaniu zakupu mogą pojawić się problemy z zamówieniem, które trzeba rozwiązać. Sprawna i szybka komunikacja oraz efektywne rozwiązywanie problemów wzmacniają u klienta pewność, że zawsze może liczyć na adekwatną pomoc. Warto w tym celu wykorzystać całodobowy chat czy portale społecznościowe.
Monitorowanie opinii i oczekiwań klientów
Klienci często dzielą się wrażeniami odnośnie do zakupu i chętnie zostawiają komentarz, zwłaszcza jeśli te wrażenia nie były za dobre… Warto zwrócić uwagę na pojawiające się treści, by na bieżąco wdrażać ulepszenia i poprawiać ofertę. Czasami problem stanowi jakiś detal np. nieatrakcyjnie zapakowana paczka. Wdrażając poprawki, minimalizujemy ryzyko negatywnych komentarzy. Dobre opinie bezpośrednio przekładają się na większe zaufanie klientów.
Programy poleceń
Wdrożenie ciekawego programu poleceń to dobra odpowiedź na to, jak poprawić wyniki sprzedaży. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że jest to naturalny sposób na promocję, a najlepszymi ambasadorami marki są lojalni klienci. Program poleceń to korzyść zarówno dla marki, dla stałego, jak i przyszłego klienta. Pamiętaj, dobry program poleceń powinien oferować naprawdę atrakcyjne i adekwatne do wkładu klienta nagrody.
Loterie i konkursy
Organizacja loterii i konkursów cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli nagrody przewyższają wkład własny. Konkursy są bardziej angażujące, wymagają włożenia przez uczestnika pewnego wysiłku i łatwiej je zorganizować. Nutka rywalizacji może być tu magnesem, który przyciągnie większe grono odbiorców. Z kolei loteria to gra losowa, w której każdy potencjalnie może wygrać. Jej organizacja wymaga jednak specjalnego zezwolenia.
Media społecznościowe do zadań specjalnych
Chcąc poprawić dotychczasową sprzedaż, nie można zapominać o aktywności w mediach społeczności. To nie tylko możliwość komunikacji z klientami, ale również pokazanie marki z nieco innej strony niż dotychczas. Publikując regularnie posty, zamieszczając zdjęcia, artykuły, porady, czytając wiadomości i odpowiadając na komentarze, niejako stajemy bliżej klienta, a on może odczuć, że o niego dbamy. Na portalach społecznościowych łatwiej jest ogłosić akcje promocyjne, wspomnieć o rabatach i ofertach specjalnych. Jako że na co dzień wiele osób z nich korzysta, szybciej odnajdą te informacje, niż wchodząc na witrynę marki.
Przeczytaj również inne wpisy:
Jak dobrać nagrody w loterii promocyjnej?