Jak pozyskiwać nowych klientów?
Z roku na rok zwiększa się liczba konsumentów dokonujących zakupów w sieci i choć handel stacjonarny nadal cieszy się dużym zainteresowaniem, to wyraźnie widać, że sprzedaż elektroniczna ma już ugruntowaną, mocną pozycję. Jakby nie było, przed każdą firmą stoją nowe wyzwania i pytanie: jak pozyskać klienta na usługi? Z pomocą przychodzą liczne akcje promocyjne, które mają do dyspozycji przedsiębiorcy. Aby mieć pewność, że dana forma promocji będzie odpowiednia dla Twojej firmy, dobrze jest wiedzieć, czym charakteryzuje się dane narzędzie marketingowe oraz znać przepisy prawne regulujące dane akcje konsumenckie, albo po prostu zaufać sprawdzonemu partnerowi.
W gąszczu akcji promocyjnych - pozyskiwanie nowych klientów
Jednymi z efektywniejszych form promocji są loterie, sprzedaż premiowa oraz konkursy konsumenckie. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że bezpośrednio angażują konsumenta, niejako wymuszają nawiązanie bliższego kontaktu z firmą, budują zaufanie, wzmacniają pozytywny wizerunek, zwiększają sprzedaż oraz pozwalają na zdobycie grona nowych klientów. Niekiedy udaje się to nawet przy niewielkim koszcie. To w skrócie. Każda akcja jest inna. Warto w tym miejscu zaznaczyć, czym dokładnie jest:
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Konkurs konsumencki
Najprościej mówiąc to dokładnie zaplanowana akcja, która ma określone zadania do wykonania (ujęte w regulaminie konkursu), które następnie są oceniane. W ten sposób wybrani uczestnicy konkursu mogą zdobyć nagrody. Potencjalnie każdy ma równe szanse, a konkurs to świetna okazja, by pochwalić się własnym talentem, wiedzą czy umiejętnościami. Organizacja konkursu z nagrodami to gotowa odpowiedź na to, jak pozyskać klientów?
Należy jednak pamiętać, że o powodzeniu tego typu akcji decyduje m.in. odpowiedni stopień trudności, rodzaj nagród, czas trwania oraz jego nagłośnienie np. za pomocą mediów społecznościowych. Zadania nie mogą być banalne ani też wysoce trudne, wówczas uczestnik nie będzie miał żadnej frajdy z ich wykonania. Kiepskiej jakości, drobne nagrody czy wyłącznie jedna główna także nie są dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Owszem wartość głównej nagrody ma znaczenie, ale jeżeli tylko jedna osoba może ją wygrać, to automatycznie trud pozostałych osób nie zostanie doceniony, a to może tylko zrazić konsumentów do danej marki w przyszłości…
Aby zorganizować konkurs promocyjny, nie jest wymagane żadne zezwolenie, gdyż opiera się on na zasadzie przyrzeczenia publicznego regulowanego przepisami kodeksu cywilnego. Po stronie organizatora stoi jedynie stworzenie regulaminu oraz wywiązywanie się z jego zapisów np. dot. wyłonienia, nagrodzenia laureatów i odprowadzenia podatku od nagród.
Loteria promocyjna
Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku loterii. Jej organizacja jest bardziej kłopotliwa, gdyż nie objedzie się bez zezwolenia, które może wydać Dyrektor Izby Administracji Skarbowej oraz wpłacić kwotę w wysokości 10% brutto od wartości puli nagród, dla nagród o wartości jednostkowej 2280 zł brutto lub większej, przewidzianych w loterii. W myśl ustawy o grach hazardowych loteria promocyjna jest grą, w której uczestniczy się poprzez nabycie danej usługi czy rzeczy, a wygrana jest dziełem przypadku. Uczestnik nie musi więc wykonywać żadnego zadania, by móc wygrać nagrodę.
Organizacja loterii z nagrodami to kolejny sposób na to, jak pozyskać nowych klientów.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00Sprzedaż premiowa
Kto z nas nie lubi promocji? Jak się okazuje sprzedaż premiowa to dobra okazja zarówno dla konsumentów, jak i samej marki. Dla konsumentów to szansa na zdobycie atrakcyjnej nagrody, a dla marki na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie zysków. Istotą sprzedaży premiowej jest bowiem możliwość uzyskania przez konsumenta premii w zamian za zakup towarów lub usług.
Sprzedaż premiowa może przyjąć formę:
- długoterminową - przypomina wówczas program lojalnościowy; nagrodę uzyskuje się po jakimś czasie w zamian za zbieranie punktów, naklejek itd., ten typ akcji bardziej sprawdza się w przypadku, gdy chcemy zbudować lojalność obecnych klientów,
- krótkoterminową - w tym przypadku klient otrzymuje nagrodę od razu po zakupie (i po spełnieniu konkretnych warunków). Jeżeli nadal zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów, to sprzedaż premiowa w trybie buy and get, może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Popularność sprzedaży premiowej
Jakby nie patrzeć sprzedaż premiowa to chyba najprostsza droga, a zarazem najskuteczniejsze narzędzie do pozyskania nowych klientów, jak również utrzymania obecnych. W dobie, gdy inne firmy zawzięcie walczą o konsumenta, dodatkowe bonusy, nagrody i premie pozwalają na szybką przewagę nad konkurencją. Jako popularny przykład sprzedaży premiowej można podać chwytliwe hasła typu ‘’kup dwa produkty, a trzeci dostaniesz gratis’’ lub ‘’kup trzy produkty i za każdy z nich zapłacisz -50%’’.
Podsumowanie
Loterie, konkursy konsumenckie i sprzedaż premiowa to świetne narzędzia promocji sprzedaży, które pozwalają nie tylko na zwrócenie uwagi odbiorców na produkty czy usługi danej marki, ale odpowiednio wykorzystane są także świetnym środkiem na pozyskiwanie nowych klientów.
Zobacz również inne wpisy na naszej stronie: