Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Loteria ze zdrapką - jak ją zorganizować?

Loteria ze zdrapką

Z punktu widzenia prawa loteria ze zdrapką jest grą losową podlegającą ustawie z 19 listopada 2009 roku dotyczącej gier hazardowych. Jej organizacja wiąże się więc ze ścisłymi zasadami. Niemniej jednak, to jeden z lepszych mechanizmów do poprawy dotychczasowej sprzedaży, budowania lojalności klientów czy zwiększenia rozpoznawalności marki. Loterie ze zdrapkami same w sobie stanowią silny bodziec zakupowy. Nic bowiem nie przyciąga tak, jak możliwość wygranej, która przewyższa nie tylko wartość nabytego losu (zdrapki), ale także innych promocji czy rabatów.

Zdrapka w formie tradycyjnej czy e-zdrapka?

To jedno z podstawowych pytań, jeśli chodzi nam po głowie loteria. Zdrapki przyciągają bowiem uczestników jak magnes i cieszą się dużym zaufaniem. Wybierając zdrapkę w formie tradycyjnej, trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  • Jakość wykonania - zdrapka powinna być nie tylko atrakcyjna pod względem wizualnym, ale również dobrze wydrukowana. Nie każda drukarnia ma w ofercie druk kuponów z polem do drapania.
  • Bezpieczeństwo - kiedy w grę wchodzi konkretna pula nagród, musi ona odzwierciedlać ich faktyczny stan na zdrapkach. Nie może być tak, że nagle okaże się, że wygranych na zdrapkach jest więcej czy mniej, niż zaplanował organizator. Wiarygodność producenta zdrapek jest więc tu kluczowa.
  • Ilość zdrapek w puli - powinna być wystarczająca na cały okres trwania loterii lub, gdy pula wyczerpie się przed czasem, trzeba mieć w zanadrzu nierozwiązane, czyli możliwość wcześniejszego zakończenia loterii i taki zapis powinien znaleźć się w regulaminie.
  • Odbiór wygranej - jeśli zdrapka okaże się wygrywająca, musi zostać określony sposób odbioru wygranej.

Z kolei loteria ze zdrapką w formie elektronicznej jeszcze lepiej wpisuje się w tzw. model instant win, gdzie nagroda może być dosłownie natychmiastowa np. w postaci e-vouchera.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

W przeciwieństwie do konkursu organizacja loterii to więcej formalności tu nic nie dzieje się przypadkiem i ot tak. Na pewno znajomość przepisów Ustawy o grach hazardowych może być bardzo pomocna, chociażby w prawidłowym przygotowaniu regulaminu.

Najważniejsze kwestie, o których musisz pamiętać:

Regulamin - to w nim zawierają się wszelkie zasady od warunków udziału, po czas przyjmowania kuponów czy sposób odbioru nagród. Wszystko, co zostanie w nim umieszczone, jest wiążące. Co więcej, jeżeli loteria ze zdrapką zostanie przeprowadzona w sposób prawidłowy, ale uczestnik będzie miał jakieś wątpliwości, to unikniemy kwestii spornych, dzięki odpowiednim zapisom w regulaminie. Regulamin jest ważny.

Zezwolenie - zanim zorganizujemy loterię, musimy uzyskać stosowne zezwolenie. W zależności od zasięgu akcji wniosek składamy w Izbie Administracji Skarbowej stosownej dla miejsca zamieszkania organizatora lub zawężonego do danego miasta. Do wniosku powinny zostać dołączone takie elementy jak: oświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US czy legalność źródeł kapitału.

Gwarancja bankowa - to jedna z rzeczy koniecznych do uzyskania zezwolenia, a jednocześnie zabezpieczenia interesów laureatów.

Podatek - od każdej wygranej, której wartość przekracza 2280 zł brutto, trzeba odprowadzić w imieniu laureata zryczałtowany podatek. Co więcej, również za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie loterii trzeba uiścić stosowną opłatę.

Organizacja loterii ze zdrapką - zaufaj profesjonalistą!

Odpowiednio wdrożona loteria ze zdrapką może przynieść firmie wiele korzyści. Wysiłek włożony w jej organizację bardzo szybko się zwróci. Nie musisz jednak zostawać z tym sam. Zaufaj Agencji Smolar!

Przeczytaj również inne wpisy:

Dobry program lojalnościowy dla klientów - co daje?

Loterie konsumenckie - o czym pamiętać?

Jak motywować pracowników do pracy

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie