Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Marketing w branży FMCG - o czym pamiętać?

Marketing branży FMCG

Produkty codziennego użytku, do których zaliczamy m.in. żywność, napoje, kosmetyki regularnie znikają ze sklepowych półek. Branża FMCG jest wymagającym sektorem, rzeczy jest dużo, często identycznych lub podobnych, a jednocześnie na produkty codziennego użytku jest stałe zapotrzebowanie, gdyż szybko się zużywają. Stąd rosnące zapotrzebowanie na marketing w FMCG. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę działań promocyjnych?

Sektor FMCG - co to znaczy dla rynku masowego?

Czy słyszeliście kiedyś o dobrach szybko zbywalnych? Angielski skrót FMCG co oznacza Fast Moving Consumer Goods, czyli rzeczy, których trwałość jest ograniczona, używane codziennie i szybko znikające. To typowo użytkowe produkty. Ich zbywalność i ograniczona trwałość polegają nie tylko na określonym terminie do spożycia (np. w przypadku produktów spożywczych), ale także na wciąż rosnącym popycie ze strony konsumentów. Każdego dnia, miliardy ludzi na świecie korzystają z produktów z branży FMCG. Co to znaczy dla rynku masowego? Tworzenie coraz większej ilości rzeczy, powstawanie firm, które coraz aktywniej reklamują się na nowy rynek, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Jednocześnie to także wyzwanie, jak przekonać klienta, że mamy coś nowego, czego jeszcze nie było i czego na pewno nie ma konkurencja (a może tylko żonglujemy tym, co od dawna już jest)? Doświadczenie w branży FMCG na pewno się tu przyda.

Trudny marketing FMCG

Niewielkie dopiero startujące marki mogą mieć problem z działaniami promocyjnymi - tradycyjne formy reklamy na niewiele się zdają, gdy konkurencja na całym świecie ma takie same produkty. Czym więc mamy się wyróżnić? A stawka jest wysoka - to produkty, po które klienci sięgają często, a więc podejmują swoje decyzje zakupowe raz za razem.

Dobrze przeprowadzony marketing w FMCG musi wciąż reagować na zmieniające się trendy i potrzeby odbiorców. I najważniejsze: dziś niemal wszystkie działania przeniosły się do sieci, gdzie konsumenci bez wychodzenia z domu, szybko i sprawnie kupują produkty pierwszej potrzeby.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Opakowanie jako narzędzie marketingowe

Niezależnie od tego, czy produkt ląduje na sklepowej półce i walczy o najlepsze miejsce, czy walczy o widoczność w sieci, udany marketing FMCG wychodzi od designu opakowań, projektu graficznego etykiet. Już niewielka etykieta może odmienić oblicze produktu i sprawić, że stanie się konkurencyjny.

Docieranie do klientów różnymi kanałami

Coraz więcej osób robi codzienne zakupy w sieci, gdzie bez problemu można kupić artykuły pierwszej potrzeby. Cyfrowe metody coraz śmielej wchodzą w marketing w FMCG i o tym trzeba pamiętać.

Kilka najważniejszych metod, które skutecznie przyciągają i angażują klientów to m.in.:

  • działania w mediach społecznościowych - firmowy fanpage, strona na Facebooku, Instagram czy TikTok to kluczowe elementy istnienia w sieci. Mówi się, że jeśli nie ma tam Twojej marki, to nie istniejesz w ogóle. Na portalach społecznościowych można nie tylko reklamować swoje produkty, ale także bezpośrednio komunikować się z konsumentami, tworzyć ciekawe wydarzenia, informować o nowościach itd.,

  • spersonalizowane wiadomości e-mail - newsletter marketing pozwala na tworzenie bazy klientów, zbieranie najważniejszych informacji, poznanie preferencji zakupowych i oczekiwań względem marki. Poprzez spersonalizowane e-maile można reklamować produkty, a także udzielać zniżek i rabatów zakupowych,

  • reklamy wideo, rolki - to obecnie niezwykle popularne i przyciągające uwagę odbiorców działania marketingowe,

  • współpraca z influencerami - znane i lubiane osoby, cieszące się zaufaniem odbiorców mogą w krótkim czasie reklamować produkty i zwiększyć rozpoznawalność marki,

  • content marketing - treści, które angażują odbiorców, są zawsze w cenie. Tworząc odpowiedni content, można nie tylko dostarczyć swoim odbiorcom przydatne informacje, ale także zwiększyć zasięgi i poprawić widoczność w sieci.

Loterie promocyjne dla produktów FMCG

Reklama w sieci to podstawa, ale wciąż pozostaje wielu konsumentów, do których trzeba dotrzeć inną drogą. Jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest zorganizowanie loterii konsumenckiej. Niski próg wejścia, atrakcyjne nagrody i widmo wygranej sprawiają, że ludzie chętnie angażują się w tego typu akcje.

Zobacz również inne wpisy:

Motywatory pozapłacowe - Jak motywować pracowników bez udziału pieniędzy?

Jak konkursy zwiększają sprzedaż i budują lojalność klientów?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie