Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Marketing w firmie produkcyjnej - jakie prowadzić działania?

Marketing w firmie przemyslowej

Branża B2B jest obszerna, konkurencja duża i stale rosnąca, a liczba potencjalnych klientów szybko się zawęża. Stąd dobry marketing w organizacji firmy jest kluczowy, aby partnerzy biznesowi mogli nas zauważyć. Zdobycie uwagi i dostrzeżenie to jednak tylko początek. Jak prowadzić marketing firmy, aby wyróżnić się na tle konkurencji, zatrzymać obecnych klientów i budować lojalność nowych?

Marketing przemysłowy - słowem wstępu

Marketing w firmie produkcyjnej, czyli potocznie marketing B2B to taka forma działań promocyjnych, która skierowana jest do partnerów biznesowych (business-to-business). W odróżnieniu od marketingu B2C, gdzie w centrum zainteresowań jest indywidualny konsument, marketing firmy skupia się na budowaniu długotrwałych relacji biznesowych, wyróżnieniu marki na tle konkurencji i oczywiście sprzedaży, ale właśnie w kontekście klienta biznesowego, czyli innej firmy.

Marketing dla przemysłu i jego specyfika

Wydawać by się mogło, że klient to klient, co z tego, że biznesowy, skoro tak samo trzeba o niego zabiegać. Z zewnątrz wygląda to tak samo, ale już tuż pod powierzchnią widać pierwsze różnice: klient indywidualny często podejmuje decyzję zakupową pod wpływem chwili, jakiegoś impulsu, to nie jest jasna, przemyślana od początku do końca strategia. Wystarczy mały rabacik, promocja danego dnia, by sięgnął po dany produkt, chociaż wcale go nie potrzebował, ale przecież był tańszy. W przypadku klienta B2B wygląda to zupełnie inaczej. Zanim firma podejmie decyzję zakupową, przeanalizuje, czy jej się to opłaci. Finalnie to często współpraca różnych ekspertów. Plan marketingowy firmy produkcyjnej musi więc być dobrze przemyślany, jeśli działania mają przynieść zamierzony efekt.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Jak skutecznie prowadzić marketing w firmie produkcyjnej?

Podejmując działania promocyjne, warto mieć na uwadze kilka istotnych elementów, które przekują podjęty trud w sukces. Na pewno plan marketingowy firmy produkcyjnej powinien zaczynać się od przyjrzenia się grupom docelowych klientów. To tzw. segmentacja rynku, czyli znalezienie tych klientów, którzy przejawiają podobne zachowania i preferencje oraz są żywo zainteresowani ofertą firmy. Dzięki temu można jeszcze lepiej dopasować produkty i usługi do ich potrzeb.

Drugą, bardzo ważną kwestią jest takie kształtowanie wizerunku produktu czy usługi w umysłach klientów, które bardzo mocno akcentuje unikalne cechy, wskaże zalety, wyróżni na tle konkurencji i sprawi, że klient w pierwszej kolejności będzie widział ofertę jako preferowany wybór. Pozycjonowanie produktu pozwala na zachowanie niezachwianej pozycji na rynku i zwiększenie atrakcyjności oferty.

Kolejna rzecz to analiza konkurencji, może nawet od tego należało zacząć, w końcu, jeśli my jeszcze czegoś nie wiemy, konkurencja na pewno jest już poinformowana. Obserwując konkurencję, można poznać obowiązujące trendy, a także mocne i słabe strony naszego rynkowego gracza. Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko niepowodzenia.

Żeby nasza oferta dotarła do partnera biznesowego, ten musi zobaczyć, że jest dla niego atrakcyjna. Promocja, która może być prowadzona zarówno online, jak i stacjonarnie przychodzi tu z pomocą. Są różne rodzaje działań promocyjnych wpisujących się w marketing przemysłowy.

To przede wszystkim:

  • marketing rekomendacji,
  • buzz marketing,
  • sprzedaż bezpośrednia,
  • influencer marketing,
  • e-mail marketing.

Ciekawym rozwiązaniem jest także program lojalnościowy dla firm. Partnerzy biznesowi mogą otrzymywać np. rabaty, punkty za zakupy. a także dostęp do szkoleń, kursów - wszystko w ramach programu.

Zobacz również inne wpisy:

Motywatory pozapłacowe - Jak motywować pracowników bez udziału pieniędzy?

Jak konkursy zwiększają sprzedaż i budują lojalność klientów?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie