Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Nagrody w konkursach – które cieszą się największym zainteresowaniem i jak wygląda ich rozliczenie?

Nagrody w konkursach

Aby utrzymać się w branży, nie wystarczy już oferować ciekawy produkt czy usługę. Coraz więcej firm sięga po sprawdzone sposoby, aby zwrócić uwagę konsumentów. Mowa o akcjach promocyjnych, które oferują atrakcyjne nagrody rzeczowe. Tego typu działania przynoszą znakomite efekty, a konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić, że mogą zdobyć nagrody w konkursach organizowanych przez dane firmy. Myślisz o przeprowadzeniu akcji promocyjnej? W takim razie dowiedz się, jakie nagrody rzeczowe cieszą się największym zainteresowaniem oraz o czym należy pamiętać w kwestii podatkowej.

Żeby obie strony wygrały…

Nagrody w konkursie, choć są skierowane do odbiorców i mają przynieść im korzyści, wzbudzić zainteresowanie, być miłą odskocznią od codzienności, to jednak niosą także wygraną marce w postaci, chociażby:

  • zwiększenia rozpoznawalności,
  • ocieplenia wizerunku,

poza tym:

  • zachęca konsumentów do interakcji z marką,
  • zwiększa lojalność klientów,
  • zwiększa zasięg marki,
  • generuje leady,
  • wpływa na decyzje zakupowe klientów,
  • pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Dobrze przeprowadzony konkurs z nagrodami jest więc rozwiązaniem korzystnym zarówno dla marki, jak i jej klientów.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 

Na jakie nagrody warto postawić?

Wszystko zależy od specyfiki działalności i pomysły na nagrody powinny być w jakiś sposób z nią związane. Niemniej jednak można wyróżnić kilka typów najbardziej pożądanych nagród. Są to min.:

  • nagrody pieniężne - to w pierwszej kolejności najbardziej preferowane nagrody. Finansowe nagrody w konkursie pozwalają na wszechstronność ich wykorzystania, a zwycięzca może je przeznaczyć na dowolny cel,
  • karty premiowe, vouchery, kupony - to także jedne z rodzajów nagród pieniężnych, z tym, że w tym przypadku organizator konkursu może zaznaczyć, że np. ich realizacja będzie polegała na dokonaniu zakupów w sklepie organizatora,
  • nagrody rzeczowe - to druga grupa nagród, które cieszą się dużym zainteresowaniem odbiorców. Mogą przybrać najróżniejszą formę od konkretnych przedmiotów, gadżetów związanych z marką, towarów, które dopiero będą miały swoją premierę, a nawet tzw. mystery box, czyli pudełko z nagrodą-niespodzianką…

O czym należy pamiętać rozliczając nagrody w konkursach?

Organizacja konkursu to świetna forma promocji marki, żeby jednak przyniosła pełnię korzyści, trzeba pamiętać o rozliczeniu wygranej. Co na ten temat mówi ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zryczałtowany podatek dochodowy jest pobierany w wysokości 10% wartości nagrody.

Od tej zasady są jednak wyjątki.

Kiedy mamy do czynienia z konkursem publicznym wówczas, jeśli kwota jednostkowej nagrody w konkursie nie przekroczy 2000 zł, można skorzystać ze zwolnienia podatkowego (sytuacja ta nie dotyczy osób prawnych). Po przekroczeniu powyższej kwoty pobierany jest zryczałtowany podatek w wysokości 10% wartości nagrody.

Kiedy mamy do czynienia z konkursem publicznym? Jeżeli jest emitowany przez środki masowego przekazu lub, gdy dotyczy takich dziedzin jak: sztuka, kultura, nauka, dziennikarstwo i sport.

Zatem podsumowując - nagrody w konkursach cieszące się największym zainteresowaniem odbiorców - mogą stać się sposobem na zainteresowanie marką, budowanie długotrwałej relacji czy wyprzedzenie konkurentów, trzeba jednak pamiętać o odprowadzeniu podatku (przynajmniej w niektórych przypadkach).

Przeczytaj również inne wpisy:

Czym jest field marketing?

Co warto wiedzieć o loterii bez zezwolenia?

Loterie samochodowe - o czym pamiętać?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie