Nagrody w konkursach – które cieszą się największym zainteresowaniem i jak wygląda ich rozliczenie?
Aby utrzymać się w branży, nie wystarczy już oferować ciekawy produkt czy usługę. Coraz więcej firm sięga po sprawdzone sposoby, aby zwrócić uwagę konsumentów. Mowa o akcjach promocyjnych, które oferują atrakcyjne nagrody rzeczowe. Tego typu działania przynoszą znakomite efekty, a konsumenci zdążyli się już przyzwyczaić, że mogą zdobyć nagrody w konkursach organizowanych przez dane firmy. Myślisz o przeprowadzeniu akcji promocyjnej? W takim razie dowiedz się, jakie nagrody rzeczowe cieszą się największym zainteresowaniem oraz o czym należy pamiętać w kwestii podatkowej.
Żeby obie strony wygrały…
Nagrody w konkursie, choć są skierowane do odbiorców i mają przynieść im korzyści, wzbudzić zainteresowanie, być miłą odskocznią od codzienności, to jednak niosą także wygraną marce w postaci, chociażby:
- zwiększenia rozpoznawalności,
- ocieplenia wizerunku,
poza tym:
- zachęca konsumentów do interakcji z marką,
- zwiększa lojalność klientów,
- zwiększa zasięg marki,
- generuje leady,
- wpływa na decyzje zakupowe klientów,
- pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji.
Dobrze przeprowadzony konkurs z nagrodami jest więc rozwiązaniem korzystnym zarówno dla marki, jak i jej klientów.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Na jakie nagrody warto postawić?
Wszystko zależy od specyfiki działalności i pomysły na nagrody powinny być w jakiś sposób z nią związane. Niemniej jednak można wyróżnić kilka typów najbardziej pożądanych nagród. Są to min.:
- nagrody pieniężne - to w pierwszej kolejności najbardziej preferowane nagrody. Finansowe nagrody w konkursie pozwalają na wszechstronność ich wykorzystania, a zwycięzca może je przeznaczyć na dowolny cel,
- karty premiowe, vouchery, kupony - to także jedne z rodzajów nagród pieniężnych, z tym, że w tym przypadku organizator konkursu może zaznaczyć, że np. ich realizacja będzie polegała na dokonaniu zakupów w sklepie organizatora,
- nagrody rzeczowe - to druga grupa nagród, które cieszą się dużym zainteresowaniem odbiorców. Mogą przybrać najróżniejszą formę od konkretnych przedmiotów, gadżetów związanych z marką, towarów, które dopiero będą miały swoją premierę, a nawet tzw. mystery box, czyli pudełko z nagrodą-niespodzianką…
O czym należy pamiętać rozliczając nagrody w konkursach?
Organizacja konkursu to świetna forma promocji marki, żeby jednak przyniosła pełnię korzyści, trzeba pamiętać o rozliczeniu wygranej. Co na ten temat mówi ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Zryczałtowany podatek dochodowy jest pobierany w wysokości 10% wartości nagrody.
Od tej zasady są jednak wyjątki.
Kiedy mamy do czynienia z konkursem publicznym wówczas, jeśli kwota jednostkowej nagrody w konkursie nie przekroczy 2000 zł, można skorzystać ze zwolnienia podatkowego (sytuacja ta nie dotyczy osób prawnych). Po przekroczeniu powyższej kwoty pobierany jest zryczałtowany podatek w wysokości 10% wartości nagrody.
Kiedy mamy do czynienia z konkursem publicznym? Jeżeli jest emitowany przez środki masowego przekazu lub, gdy dotyczy takich dziedzin jak: sztuka, kultura, nauka, dziennikarstwo i sport.
Zatem podsumowując - nagrody w konkursach cieszące się największym zainteresowaniem odbiorców - mogą stać się sposobem na zainteresowanie marką, budowanie długotrwałej relacji czy wyprzedzenie konkurentów, trzeba jednak pamiętać o odprowadzeniu podatku (przynajmniej w niektórych przypadkach).
Przeczytaj również inne wpisy: