Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Pomysły na nagrody w konkursach i loteriach angażujące klientów

pomysly na nagrody w konkursach

Organizacja angażujących akcji promocyjnych może przynieść wiele korzyści marce, pod warunkiem że zostaną dobrze zaplanowane i wdrożone. Loterie i konkursy to najczęstsze działania, które pozwalają na budowanie długofalowych relacji. Jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie uczestników? Podstawa to dobry pomysł na aktywności promocyjne!

Loteria czy konkurs — jak rozróżnić?

O tym, czy dane działanie marketingowe zostanie zaliczone jako konkurs lub loteria, decyduje proces przyznania nagród. W przypadku loterii mamy do czynienia z krótkotrwałym i bardzo prostym procesem — o tym kto wygra decyduje przypadek, a właściwie losowanie. Z kolei w przypadku konkursu sprawa ma się zgoła inaczej. Uczestnicy wydarzenia muszą wykazać się konkretnymi umiejętnościami i wykonać zadanie. Organizacja tego typu akcji wymaga włożenia większego wysiłku, dlatego tak ważny jest dobry pomysł na konkursy i loterie. Od strony prawnej wszelkie akcje promocyjne, w których mamy do czynienia z losowością, reguluje ustawa z 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych. W przypadku konkursów z nagrodami do głosu dochodzi ustawa z 23 kwietnia 1964 zawarta w Kodeksie Cywilnym.

Jak zwiększyć zaangażowanie uczestników akcji promocyjnych?

Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które zapewniłoby sukces frekwencyjny organizowanej akcji promocyjnej. Istnieją jednak pewne rzeczy, które warto wziąć pod uwagę, decydując się na tego typu akcje promocyjne.

Proste reguły

Nikt nie lubi tracić czasu na czytanie obszernych i zawiłych tekstów. Loterie i konkursy powinny mieć zwięzły i prosty regulamin ze zrozumiałymi dla każdego zasadami uczestnictwa.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Skuteczna polityk gratyfikacji

Pomysły na nagrody w konkursach powinny być uzależnione od progu wejścia. W przypadku niskiego progu uczestnik ma do wykonania proste zadania. Te bardziej angażujące i wymagające poświęcenia większej ilości czasu, to konkursy z wysokim progiem wejścia. Nagroda musi być na tyle atrakcyjna, by uczestnikom opłacało się angażować w zadania konkursowe lub o nią zagrać, gdy wygrana nie jest gwarantowana - uwaga o nagrodach gwarantowanych mówimy tylko w przypadku sprzedaży premiowych. Nie należy się spodziewać wielkiego zainteresowania odbiorców, gdy do wykonania jest skomplikowana praca, a nagroda to kilka gadżetów.

Kreatywne akcje promocyjne w social mediach

Portale społecznościowe to dziś prawdziwa wylęgarnia ciekawych narzędzi, które mogą pomóc w większym zaangażowaniu uczestników w prowadzone wydarzenie. Żeby zwiększyć zasięg działań, warto wykorzystać więcej niż jedną platformę. Aby jeszcze bardziej wzbudzić zainteresowanie uczestników, warto zaproponować im nagrodę, którą mogą sami wybrać np. w postaci vouchera lub nagrody rzeczowej do wyboru z puli przewidzianej w akcji promocyjnej.

Niezawodny blog

Każdy, kto prowadzi bloga, dobrze wie, jak umieszczane na nim treści mogą zwiększyć ruch na stronie i wzbudzić zaangażowanie jeszcze większej liczby odbiorców. Wykorzystując tę formę przekazu do zorganizowania konkursu, można szybko i skutecznie dotrzeć do szerszego grona potencjalnych uczestników.

Dobre i złe pomysły na zadania konkursowe

Słowo „kreatywne” bardzo często pojawia się w kontekście akcji promocyjnych. Pomysły na konkursy, które wyróżniają wymyślne zadania, bardziej angażują odbiorców. Przykłady dobrych pomysłów na zadania:

  • opowiedzenie historii związanej z produktem danej marki,
  • stworzenie oryginalnego zdjęcia, autorskiego mema, kolażu,
  • kreatywne dokończenie zdania np. Gdybym mógł/ła zabrać ze sobą jedną rzecz w podróż na Księżyc, to zabrałbym/łabym… ponieważ…
  • wymyślenie hasła reklamowego dla nowego produkty firmy.

Jakie zadania to raczej kiepski pomysł? Niewiele do akcji promocyjnych wnoszą zadania typu quizy i zagadki, w których należy wybrać jedną poprawną odpowiedź. Taki pomysł na konkurs nie uzyska ani dużego zaangażowania, ani tym bardziej wielkich zasięgów.

Zobacz również inne wpisy na naszej stronie:

Premia dla pracownika

Co to jest promocja sprzedaży?

Jak zorganizować konkurs w Social Media

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie