Pomysły na nagrody w konkursach i loteriach angażujące klientów
Organizacja angażujących akcji promocyjnych może przynieść wiele korzyści marce, pod warunkiem że zostaną dobrze zaplanowane i wdrożone. Loterie i konkursy to najczęstsze działania, które pozwalają na budowanie długofalowych relacji. Jak skutecznie zwiększyć zaangażowanie uczestników? Podstawa to dobry pomysł na aktywności promocyjne!
Loteria czy konkurs — jak rozróżnić?
O tym, czy dane działanie marketingowe zostanie zaliczone jako konkurs lub loteria, decyduje proces przyznania nagród. W przypadku loterii mamy do czynienia z krótkotrwałym i bardzo prostym procesem — o tym kto wygra decyduje przypadek, a właściwie losowanie. Z kolei w przypadku konkursu sprawa ma się zgoła inaczej. Uczestnicy wydarzenia muszą wykazać się konkretnymi umiejętnościami i wykonać zadanie. Organizacja tego typu akcji wymaga włożenia większego wysiłku, dlatego tak ważny jest dobry pomysł na konkursy i loterie. Od strony prawnej wszelkie akcje promocyjne, w których mamy do czynienia z losowością, reguluje ustawa z 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych. W przypadku konkursów z nagrodami do głosu dochodzi ustawa z 23 kwietnia 1964 zawarta w Kodeksie Cywilnym.
Jak zwiększyć zaangażowanie uczestników akcji promocyjnych?
Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które zapewniłoby sukces frekwencyjny organizowanej akcji promocyjnej. Istnieją jednak pewne rzeczy, które warto wziąć pod uwagę, decydując się na tego typu akcje promocyjne.
Proste reguły
Nikt nie lubi tracić czasu na czytanie obszernych i zawiłych tekstów. Loterie i konkursy powinny mieć zwięzły i prosty regulamin ze zrozumiałymi dla każdego zasadami uczestnictwa.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
tel. (42) 253 49 00
Skuteczna polityk gratyfikacji
Pomysły na nagrody w konkursach powinny być uzależnione od progu wejścia. W przypadku niskiego progu uczestnik ma do wykonania proste zadania. Te bardziej angażujące i wymagające poświęcenia większej ilości czasu, to konkursy z wysokim progiem wejścia. Nagroda musi być na tyle atrakcyjna, by uczestnikom opłacało się angażować w zadania konkursowe lub o nią zagrać, gdy wygrana nie jest gwarantowana - uwaga o nagrodach gwarantowanych mówimy tylko w przypadku sprzedaży premiowych. Nie należy się spodziewać wielkiego zainteresowania odbiorców, gdy do wykonania jest skomplikowana praca, a nagroda to kilka gadżetów.
Kreatywne akcje promocyjne w social mediach
Portale społecznościowe to dziś prawdziwa wylęgarnia ciekawych narzędzi, które mogą pomóc w większym zaangażowaniu uczestników w prowadzone wydarzenie. Żeby zwiększyć zasięg działań, warto wykorzystać więcej niż jedną platformę. Aby jeszcze bardziej wzbudzić zainteresowanie uczestników, warto zaproponować im nagrodę, którą mogą sami wybrać np. w postaci vouchera lub nagrody rzeczowej do wyboru z puli przewidzianej w akcji promocyjnej.
Niezawodny blog
Każdy, kto prowadzi bloga, dobrze wie, jak umieszczane na nim treści mogą zwiększyć ruch na stronie i wzbudzić zaangażowanie jeszcze większej liczby odbiorców. Wykorzystując tę formę przekazu do zorganizowania konkursu, można szybko i skutecznie dotrzeć do szerszego grona potencjalnych uczestników.
Dobre i złe pomysły na zadania konkursowe
Słowo „kreatywne” bardzo często pojawia się w kontekście akcji promocyjnych. Pomysły na konkursy, które wyróżniają wymyślne zadania, bardziej angażują odbiorców. Przykłady dobrych pomysłów na zadania:
- opowiedzenie historii związanej z produktem danej marki,
- stworzenie oryginalnego zdjęcia, autorskiego mema, kolażu,
- kreatywne dokończenie zdania np. Gdybym mógł/ła zabrać ze sobą jedną rzecz w podróż na Księżyc, to zabrałbym/łabym… ponieważ…
- wymyślenie hasła reklamowego dla nowego produkty firmy.
Jakie zadania to raczej kiepski pomysł? Niewiele do akcji promocyjnych wnoszą zadania typu quizy i zagadki, w których należy wybrać jedną poprawną odpowiedź. Taki pomysł na konkurs nie uzyska ani dużego zaangażowania, ani tym bardziej wielkich zasięgów.
Zobacz również inne wpisy na naszej stronie: