Jakie działania marketingowe wprowadzić w firmie, aby zwiększyć przychód?
Dzisiejszy świat wysyła do nas tyle różnego rodzaju bodźców, że trudno oddziaływać na klientów już tylko ładnym produktem na sklepowej półce czy stronie internetowej. Produkt musi pozostać w pamięci konsumenta. Działania marketingowe zwiększające sprzedaż mają ogromny potencjał, którego nie sposób nie zauważyć: konkursy, loterie, sprzedaż premiowa czy programy lojalnościowe - wszystko to jest pomocne w zestawieniu śladu w umysłach klientów. Działanie te są więc nastawione nie tylko na zwiększenie przychodu, ale także stworzenie swego rodzaju więzi z marką. Klient chętnie sięga po coś, co zna i co wzbudza w nim pozytywne doświadczenie. Skuteczne działania marketingowe to długofalowa strategia.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Marketing sprzedażowy - dlaczego jest tak ważny?
Półki sklepowe uginają się pod ciężarem produktów, które nie zawsze znikają w okamgnieniu. Nie sztuką jest więc stworzyć produkt, który koniec końców wyląduje w magazynie. Marketing sprzedażowy liczy się więc już na samym początku, gdyż pomaga w stworzeniu produktu odpowiadającego preferencjom klientów, którego chcą i kupią.
Identyfikacja potencjalnej grupy klientów, poznanie ich potrzeb i oczekiwań, a także zapoznanie się z rynkiem i konkurencją to kluczowe działania marketingowe, bez których nie powinien rozpoczynać się żadne biznes…
Najczęstsze metody marketingowe
Klasyczne działania marketingowe zostają wyparte przez coraz to nowsze sposoby promocji. Klienci nie dążą już tak wielkim zaufaniem klasycznej reklamy, jak kiedyś. Dziś wielką rolę odgrywa marketing społecznościowy, w którym kładzie się nacisk przede wszystkim na pracę z klientami. Coraz częściej to właśnie w sieci odbywają się działania marketingowe. Przykłady? Kampanie na popularnych portalach znanych influencerów, konkursy i loterie czy spersonalizowane e-maile z ofertą sprzedażową. Według przewidywań ekspertów marketing cyfrowy może w najbliższych latach zdominować inne metody promocji produktów i usług.
Niemniej jednak, szeroka gama narzędzi reklamowych pozwala na stworzenie własnego przepisu na sukces.
Marketing internetowy
Zaletą tej formy promocji bez wątpienia jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie, szybsze efekty, większa elastyczność działania i to nawet przy niewielkim budżecie. Działania marketingowe w sieci są korzystne zarówno dla małych, jak i dużych firm. Oczywiście w pewnych kwestiach duże przedsiębiorstwa będą miały łatwiej, np. viral marketing szybciej rozprzestrzenia się, gdy naszą stronę obserwuje więcej osób niż tylko rodzina i znajomi.
Planowanie działań marketingowych w Internecie zaczyna się od stworzenia zasobu sieciowego. Jedna sama witryna internetowa, blog czy konto w mediach społecznościowych nie spowoduje wzrostu sprzedaży i większej popularności. Stąd konieczność przeprowadzenia odpowiednich działań promocyjnych, które pomogą zwiększyć konwersję i osiągnąć maksimum korzyści.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Loterie promocyjne
To jedna z popularniejszych form marketingu. Konsumenci chętnie biorą udział w akcjach promocyjnych, w których próg wejścia jest niski, a teoretyczna wygrana w zasięgu ręki. Duże znaczenie ma także atrakcyjność nagród. Jeżeli chcesz włączyć loterię w swoje działania marketingowe, pamiętaj, że to przedsięwzięcie wymaga uzyskania odpowiedniej zgody i spełnienia szeregu innych rzeczy. Zanim ogłosisz loterie w mediach społecznościowych, sprawdź regulamin wewnętrzny poszczególnych portali. Dobra loteria to przede wszystkim loteria zgodna z prawem.
Konkursy dla konsumentów
Obok loterii to cieszące się równie dużym zainteresowaniem akcje promocyjne. Nie wymagają zezwolenia i są bardziej angażujące. Im prostszy proce uczestnictwa i mniej formularzy do uzupełnienia, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia sporej liczby uczestników.
Według najnowszego raportu ROI w akcji – promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż, blisko 80% firm w Polsce korzysta z jakiegoś rodzaju akcji promocyjnej, a ponad 40% z nich robi to raz w miesiącu. Jeśli chodzi o konsumentów, to ponad 60% w koszyku zakupowym wybiera produkty, które dają potencjalną szansę na wygranie nagrody.
Programy lojalnościowe i programy poleceń
To z pozoru podobne akcje promocyjne, obie bowiem polegają na nagradzaniu klientów. Program lojalnościowy nagradza tych najwytrwalszych i lojalnych firmie, którzy często wracają i dokonują decyzji zakupowych. Prosty gest nagrody pokazuje, że klient jest dla ans wazy, a jednocześnie buduje z nim dalsze interakcje. Z kolei program poleceń skierowany jest do klientów, którzy efektywnie rekomendują firmę innym, tutaj oczywiście wartość nagród wzrasta.
Strategia na sukces ze Smolar.pl!
Skuteczna kampania reklamowa decyduje o powodzeniu danej akcji promocyjnej. Wykorzystując różne kanały komunikacji takie jak strony internetowe, blogi firmowe, media społecznościowe, SMS-y, newsletter - można dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. W Agencji Smolar planowanie działań marketingowych to proces kompleksowy, który w krótkim czasie pozwoli Ci zobaczyć pożądane efekty. Na bieżąco analizujemy zaangażowanie konsumentów i rozwój kampanii, by odpowiednio szybko reagować na każde zmiany i wprowadzać modyfikacje. Monitorujemy wyniki wdrażanych promocji, by nic nam nie umknęło. Zastanawiasz się, jak zwiększyć przychód? Nie zwlekaj, skontaktuj się z nami!
Przeczytaj również inne wpisy:
Czy do organizacji konkursu potrzebny jest regulamin?