Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie
Agencja marketing zintegrowanego Smolar

Jak doceniać pracowników?

Jak doceniać pracowników

Dobrzy i oddani pracownicy to solidne filary każdej firmy. Niestety, dziś coraz trudniejszym zadaniem staje się utrzymanie w swoich szeregach tych najlepszych. Zwiększenie wynagrodzenia, lepsze premie, dodatki - to rozwiązania tymczasowe. Wynagrodzenie bez względu na to, czy rośnie, szybko staje się czymś, do czego łatwo po prostu się przyzwyczaić, premie z kolei szybko wypadają z pamięci.

Najprostszym, szybkim i skutecznym sposobem motywowania pracowników jest kultura doceniania.

Docenianie pracowników - dlaczego jest tak ważne?

Pragnieniem chyba każdego pracodawcy jest stworzenie zespołu ludzi, którzy dobrze się czują w miejscu pracy, są zaangażowani w powierzone obowiązki, łatwo się dogadują oraz budują pozytywne relacje. To nie przychodzi ot tak, jak za naciśnięciem magicznego przycisku. Docenianie pracowników, uznanie ich codziennych wysiłków i pracy włożonej w dobro firmy to najlepsza do tego droga.

Co zatem daje docenianie pracownika? Przede wszystkim:

  • lepszą więź z pracodawcą,
  • zwiększa poczucie wartości każdego członka zespołu,
  • poprawia nastroje,
  • zwiększa zaangażowanie,
  • sprawia, że pracownik chętniej przychodzi do pracy i rzadziej bierze wolne,
  • zmniejsza możliwość odejścia pracownika do konkurencji,
  • zwiększa poczucie odpowiedzialności za to, co się robi.

Doceniać kogoś, to sprawić, że miejsce pracy i cały zespół budzą lepsze skojarzenia. Pracownik, który dobrze się czuje w firmie, będzie efektywniej pracował na wspólny sukces.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami: 
tel. (42) 253 49 00

Pomysły na bezkosztowe docenianie pracowników

Jeżeli nadal zastanawiasz się, jak docenić pracownika, pamiętaj, że nic nie zastąpi takiej podstawowej kultury doceniania. Zwykłe ''co słychać?'' czy ''dobra robota, bardzo dziękuję'' znaczą więcej niż finansowe nagrody. Według najnowszych badań blisko 60% pracowników ceni sobie pochwały i dobre słowa zawarte chociażby w prostym, codziennym przywitaniu.

Oto kilka pomysłów na docenienie pracowników, które nic nie kosztują (chociaż życzliwość i przyjazne nastawienie zawsze są w cenie).

Chwal, chwal i jeszcze raz chwal

Słowa mają wielką moc, choć czasem nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Chwalenie pracownika to jasny sygnał, że go dostrzegasz i doceniasz, zwłaszcza jeśli robisz to przy grupie. ''Świetna robota!'', ''Super mieć Cię w zespole'', ''Dzięki, że się tym zająłeś'', ''Dobry pomysł''.

Celebruj małe sukcesy

Nawet niewielkie sukcesy odniesione wspólnie z zespołem to okazja na docenienie pracowników i tego, co robią dla firmy każdego dnia. Chwila odpoczynku od obowiązków podczas firmowego eventu, poczęstunku, spotkania plenerowego świetnie integruje i wzmacnia zespół.

Uelastycznić czas pracy

Czas nie jest z gumy, ale myśląc o pracowniku, weź pod uwagę także jego prywatne zobowiązania, które nierzadko kolidują z odgórnie ustalonym czasem pracy. Jeśli pracownik musi np. odebrać dzieci ze szkoły, ustal czas pracy tak, by zawsze mógł to zrobić. Dobry efekt może przynieść także możliwość pracy zdalnej, czy krótsze godziny pracy, gdy nie ma szczytu sezonu.

Pamiętaj o proszę i dziękuję

Zwroty grzecznościowe, które używamy na co dzień, chyba nigdzie nie cieszą tak, jak w miejscu pracy, gdzie atmosfera nieraz bywa napięta i trudna. Mówiąc ''proszę'', ''dziękuję'', sprawiamy, że atmosfera z miejsca staje się przyjemniejsza, nawet jeśli dzień pracy nie był najłatwiejszy. Niby nic, a tak wiele.

Konkursy i loterie dla pracowników - od czego zacząć?

Konkursy i loterie muszą odpowiadać potrzebom pracowników, to pierwsza i kluczowa zasada wdrażania tego typu akcji. Pamiętaj, żeby nie pomijać żadnego pracownika. Każdy niezależnie od zajmowanego stanowiska i umiejętności powinien móc wziąć udział w zabawie. Kolejna sprawa to jasne i zrozumiałe zasady. No i oczywiście nagrody - atrakcyjne, ale bez przesady, które zachęcą do udziału. Zorganizowanie konkursu drużynowego to świetna okazja do zintegrowania ze sobą pracowników, którzy na co dzień nie mają za wiele okazji do współpracy ze sobą.

Twój pracownik jest ważny - Smolar pomoże Ci go docenić!

Wiesz już, jak ważne jest docenianie pracowników. Cytat, który najlepiej oddaje tę kwestię, to słowa brytyjskiego przedsiębiorcy, Richarda Bransona:

Jeśli zatroszczysz się o pracowników, oni zatroszczą się o klientów.

Konkursy, loterie i programy lojalnościowe dla pracowników to jedne z ciekawszych opcji benefitów pozafinansowych. W Smolar.pl na co dzień pomagamy naszym klientom dobrać najlepsze rozwiązanie dla ich firmy. Zapraszamy do kontaktu, wspólnie zastanowimy się, jak zadbać o pracowników w Twojej firmie!

Zobacz również inne wpisy:

Jak zatrzymać klienta na dłużej?

Co to jest grywalizacja w marketingu?

Co to jest marketing sensoryczny?

Kontakt

Smolar Agencja Promocyjno Reklamowa
Biuro pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17

ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
ul. Inżynierska 15
93-569 Łódź
Lokalizacja firmy Smolar


tel.: (42) 636 90 97
tel.: (42) 636 90 93
faks (42) 636 90 97 wew. 17

New Business
newbusiness@smolar.pl
e-mail: biuro@smolar.pl

Certyfikat ISO/IEC
Zespół Obsługi Promocji SAMSUNG
samsung@smolar.pl
tel.: (42) 253 49 00

Polityka plików cookies   |   Blog
Aplikacja Smolar Profil agencji na Linkedin Nasz kanał na YouTube Profil Agencji na Instagramie