Skuteczny program lojalnościowy B2B - jak przygotować?
W świecie biznesowym nic nie dzieje się przypadkiem, a każda decyzja ma swoje konsekwencje. Jak dotrzymać kroku konkurencji? Jak nie wypaść z gry? I w końcu - jak sprostać oczekiwaniom klientów, gdy ci są coraz bardziej wymagający…
Programy lojalnościowe B2B mogą stać się skutecznym narzędziem do budowania przewagi rynkowej, o ile zbudujemy je na właściwych filarach. Partner biznesowy to nie tylko klient, którego trzeba nieustannie nagradzać. Dobry program lojalnościowy pomagać w budowaniu trwałych, jak i angażujących relacji, ponadto być osią wzajemnego rozwoju i współpracy.
Poznaj filary, na których zbudujesz wartościowy program B2B.
Skuteczny program lojalnościowy dla firm
Sukces, jaki może przynieść program lojalnościowy, jest w głównej mierze oparty na właściwym zrozumieniu zarówno potrzeb, jak i oczekiwań klientów. W tym aspekcie możemy wyróżnić 6 filarów:
- prostota, dostępność i zrozumienie programu,
- zwiększona wartość nagród
- indywidualizacja,
- odpowiednia komunikacja,
- współtworzenie ofert,
- gratyfikacja.
Przejdźmy teraz do omówienia poszczególnych filarów.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami:
Prostota, dostępność i zrozumienie programu,
To zasadniczo podstawa każdej akcji promocyjnej, opiera się na niej nie tylko program lojalnościowy dla firm. Aby coś mogło dotrzeć do klientów, musi być przez nich zrozumiałe i proste w swym odbiorze. Mnogość ofert dostępnych na rynku sprawia, że dosłownie każdy detal ma znaczenie i może być decydujący w walce o klienta.
Dobry program lojalnościowy powinien więc być tworzony w taki sposób, aby odpowiadać ludzkiej potrzebie bezproblemowego i łatwego angażowania się w ciekawe przedsięwzięcia.
Zwiększona wartość nagród
Programy lojalnościowe B2B nie powinny bazować tylko i wyłącznie na nagrodach materialnych, ale oferować coś poza tym i jednocześnie ‘’pomagać’’ w rozwoju biznesu partnerów. Dobrym przykładem są kursy, szkolenia, nowoczesne narzędzia marketingowe. To wszystko może stanowić wartość dodaną programu lojalnościowego, przynosić realne korzyści podjętych działań i zapewniać dobre relacje biznesowe.
Indywidualizacja
Oferty najlepiej dopasowane do obecnych potrzeb klientów biznesowych wymagają dogłębnej analizy danych, znajomości wymagań biznesowych czy preferencji zakupowych klientów. Tylko tak dobrane oferty mogą sprostać faktycznym potrzebom partnerów i być dla nich wartościowe.
Odpowiednia komunikacja
To nie tylko prosta wymiana informacji. To proces, w którym można wykorzystać wiele kanałów online i praktycznych narzędzi, by wspierać otwarte dyskusje i wymianę myśli. Dwukierunkowość w komunikacji sprzyja budowaniu trwałych relacji i zwiększa zaangażowanie partnerów, a w razie jakichkolwiek problemów i niejasności, szybciej można je rozwiązać.
Współtworzenie ofert
Myśląc o długoterminowej perspektywie współpracy, nie ma chyba lepszego sposobu na program B2B niż zachęcenie partnerów biznesowych do aktywnego współtworzenia np. poprzez wysłanie ankiety, zorganizowanie warsztatów czy webinar. To korzystne rozwiązanie dla obu stron i lepsze dopasowanie oferty.
Gratyfikacja
Ostatnim filarem, na jakim opiera się skuteczny program lojalnościowy dla firm, jest zwiększenie zaangażowania partnerów poprzez wplecenie elementów gratyfikacji. W praktyce to wykorzystanie różnego rodzaju wyzwań, konkursów, które będą miłą odskocznią od codzienności i wprowadzą aspekt zdrowej rywalizacji i zabawy do codziennej współpracy....
Przeczytaj również inne wpisy:
Jak zorganizować konkurs dla pracowników?